۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۵۳۸۹۲۴
حجت الاسلام حائری زاده:

مشکلات اقتصادی در سایه صرفه جویی و قناعت رفع می‌شود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکلات و مصائب باید انسان را متوجه خدا ‌کند، گفت: مشکلات اقتصادی در سایه صرفه جویی و قناعت رفع می‌شود.
سید مهدی حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده، استاد حوزه علمیه در مراسمی که شب گذشته به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) پناهگاه درماندگان است.

وی افزود: خدمت به خلق افضل اعمال است، دستگیری از فقرا و رفع نیاز نیازمندان از شاحصه‌های مهم امام رضا(ع) در طول عمر مبارکشان بود و ایشان این امر خیر را همچون پدرگرامیشان امیرمومنان علی(ع) به صورت پنهانی انجام می‌دادند.

حجت الاسلام حائری زاده با تاکید بر اینکه ثروت تضمین کننده خوشبختی آدمی نیست، اظهار داشت: انسان در کسب مال حلال باید به خداوند توکل کند و تنها به او حسن طن داشته باشد و هدف اصلی زندگی‌اش را نباید کسب ثروت قرار دهد.

استاد حوزه علمیه صرفه جویی و قناعت را بهترین راهبرد برای مبارزه با مشکلات اقتصادی بیان کرد و گفت: انسان باید به رزق و روزی که خداوند برای او در نظر گرفته راضی باشد تا خداوند نیز از عمل او راضی شود.

وی افزود: انسان در کسب روزی باید از حرص و طمع پرهیز کند و نسبت به نعمات الهی شاکر باشد.

حجت الاسلام حائری زاده در بخش دیگر با استناد به کلام نورانی امام رضا(ع) که درباره اقامه نماز اول وقت و پرداخت واجبات مالی تاکید داشتند، تصریح کرد: امام رضا(ع) همواره بر نماز اول وقت و پرداخت واجبات مالی تاکید داشتند، در بیانی ایشان سه بار با تاکید فراوان فرمودند من اجازه نمی‌دهم مسلمانی خمس در اموالش باشد و از آن اموال استفاده کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مشکلات زندگی دنیا انسان را متوجه خدا می‌کند، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «ما به بندگان خود هر آنچه که از دنیا می‌خواهند می‌دهیم اما آنها تصور می‌کنند دیگر از خدا بی‌نیاز شدند و فراموش می‌کنند هر چه دارند از خداوند است»، از این رو گاهی خداوند بندگان را به مصائب و مشکلاتی گرفتار می‌کند تا به واسطه آن گرفتاری خدا را یاد کنند و از خداوند متعال استمداد بجویند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات