۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۵۳۸۹۰۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شکر عامل پیوند انسان با خداوند متعال در همه امور است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه شکر عامل پیوند انسان با خداوند در همه امور است، گفت: شکر از مقامات بالایی است که انسان می‌تواند به آن دست یابد و این توانایی در وجود همه مردم فراهم است تا شاکر شوند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در حسینیه هدایت برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) یک دیدگاه فوق العاده از وجود مقدس پروردگار در رابطه با عبادت نقل می‌کنند.

وی افزود: کلام الهی بر امامان معصوم به صورت وحی نازل نمی‌شود چرا که آن بزرگان در مقام نبوت قرار ندارند که وحی الهی را دریافت کنند اما طبق صریح روایات حضرات معصومین(ع) می‌فرمایند: بین ما و عالم حقایق سطونی از نور است که هر زمان بخواهیم به جوابی دست یابیم این نور بین ما و عالم حقایق ظهور می‌کند و ما به آن حقایق دست می‌یابیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در بخش دیگر با اشاره به اینکه شکر عامل پیوند انسان با خداوند در همه امور است، ابراز کرد: شکر از مقامات بالایی است که انسان می‌تواند به آن دست یابد و این توانایی در وجود همه مردم وجود دارد تا شاکر شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان نباید با خداوند بیگانه باشد، اظهار داشت: شاکران در قیامت مقام ویژه‌ای دارند امام حسین(ع) در شب عاشورا از خداوند شاکر بودند را درخواست کردند. انسان هر عبادتی و ارادتی که نسبت به خداوند انجام دهد و داشته باشد ذره‌ای از شکر را به جای آورده است.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه بنده شاکر با عالم ملک و ملکوت در ارتباط است، گفت: امامان معصوم(ع) قدرت دارند از حقایقی که به آنان عطا می‌شود به مقدار ظرفیت انسان‌ها به آنان عنایت کنند و در این امر به هیچ عنوان بخل ندارند.

این دانشمند فرزانه در پایان خاطرنشان کرد: خداوند از هیچ انسان بیش از ظرفیتش جیزی نمی‌خواهد امام رضا(ع) درباره عبادت از جانب خداوند فرمودند: هر نماز خوانی نمازش قبول نیست مگر آنکه نمازگزار در برابر خداوند متواضع باشد و تکبر نورزد، خداوند نماز نمازگزاری را قبول می‌کند که در برابر خواسته‌های نامشروعش مقاومت کند و اگر لغزشی از او سر زد سریع توبه کند، خداوند نمزا کسی را قبول می‌کند که اهل کمک و دستگیری از فقرا باشد، رحم در دلش ساکن باشد و همه امور را برای خداوند انجام دهد، خداوند چهره چنین فردی را نورانی می‌کند به قدری که نور خورشید در برابر نور چهره او ناچیز باشد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات