۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۳۸۸۲۹
آیت الله مکارم شیرازی:

نسبت به دشمنان باید با بدبینی نگاه و رفتار کرد/ مقابله با فساد در کشور نیازمند تصمیمی بنیادین است

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با بیان این که دشمنان و غربی ها سوء نیت دارند و ما هیچگاه نباید به آن ها خوشبین باشیم، گفت: همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی نگاه و رفتار کرد.
مکارم و نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت با تسلیت سالروز شهادت امام رضا(ع) به حادثه زلزله در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: دولت و ملت این بار بهتر از دفعات قبل حضور پیدا کرده و کمک کردند و کمک ها سریع تر و جامع تر بود که جای تشکر دارد.

وی افزود: اما باید توجه داشت که هنوز مشکلات فراوان بوده و مهم ترین مسأله پرداختن به ساخت و ساز خانه ها است که کار اصلی به شمار می رود، نباید به گونه ای باشد که گذشت زمان سبب فراموشی  این مسأله مهم از سوی ملت و دولت شود به ویژه که رو به زمستان می رویم، باید برنامه ریزی شود که مردم نجات پیدا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که امید در دل ها برای بازسازی اماکن تخریب شده نباید تبدیل به یأس شود، اظهار داشت: متأسفانه وضع ساختمان ها بسیار فرسوده است و حتی ساختمان های نو نیز فرسوده محسوب می شوند.

وی ادامه داد: باید برای ساختمان های فرسوده فکری اساسی شود چرا که ضایعات بسیاری دارد، اگر ساختمان های فرسوده درست شود خرج کمتری دارد تا این که زلزله رخ دهد و سپس بخواهیم به آن رسیدگی کنیم، باید به این مسائل رسیدگی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر این که مسأله نظام مهندسی باید از وضع فعلی خارج شود، ابراز داشت: نباید به گونه ای باشد که کار تنها تشریفات بوده و وسیله ای برای درآمد عده ای باشد، باید در ساخت و سازها دقت شود و دعواها در این زمینه را باید کنار گذاشت.

وی با اشاره به معضلات فضای مجازی، عنوان کرد: مشکل فضای مجازی تنها ایجاد مفاسد اخلاقی و تزلزل اخلاقی نیست بلکه در مواردی دام سیاسی محسوب می شود، دشمن با استفاده از فضای مجازی دام هایی را طراحی کرده تا بتواند به فروپاشی نظام برسد و این موضوع هوشیاری مسؤولان را می طلبد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دشمنان و غربی ها سوء نیت دارند و ما هیچگاه نباید به آن ها خوشبین باشیم بلکه همواره نسبت به رفتار دشمنان باید با بدبینی رفتار کرد، مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی مورد هجمه است که باید با این هجمه ها مقابله کرد.

وی اضافه کرد: باید برای فضای مجازی فکری کنیم تا شاهد آسیب های متعدد در این فضا نباشیم، نباید گفته شود که نمی توان این کار را انجام داد بلکه با همت و برنامه ریزی می توان کار را پیش برد، مسؤولان باید دست به دست هم دهند و مشکل فضای مجازی را حل کنند، مسؤولان کشور هشدار داده اند که در پرونده های قضایی آثار فضای مجازی دیده می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مالیات ها باید عادلانه باشد، گفت: نباید به گونه ای باشد که گردن کلفت ها از مالیات فرار کنند و کسبه ها و افراد جزء مجبور به پرداخت آن باشند، باید بر مالیات ها دقت بیشتری شود.

وی افزود: گاهی مسائل عجیبی واقع می شود و یک مرتبه گفته می شود که در صندوق فرهنگیان رقم نجومی فساد شده و یا این که مسؤولان می گویند بیش از هزار تریلی قاچاق کشف شده است، باید متوجه اوضاع باشیم و درباره مقابله با فساد تصمیمی بنیادین گرفته شود./۱۳۲۳/۲۰۲/ح

ارسال نظرات