۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۸۲۲
حجت الاسلام ادیب یزدی:

انحرافات و بدعت‌ها سبب دین گریزی جوانان می‌شود

استاد حوزه علمیه علت دین گریزی جوانان را ترویج انحرافات و بدعت‌ها دانست و گفت: امروز تبلیغات و برنامه‌های ماهواره‌ای در راستای به انحراف کشاندن جوانان طراحی شده است که مقابله با این برنامه ها باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.
حجت الاسلام ادیب یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در حسینیه بیت الحسین(ع) برگزار شد، گفت: پس از رحلت رسول خدا(ص) مردم نمک نشناس ظلم به اولیای الهی را آغاز کردند.

وی افزود: انتخاب جانشین سنت‌ انبیای الهی بوده است تا مردم در غیاب پیامبر نسبت به تکلیف خود آگاه باشند و پیامبراکرم(ص) با دستور الهی امیرمومنان علی(ع) را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: خداوند به این دلیل به پیامبراکرم(ص) دستور دادند که جانشین انتخاب شده را اعلام علنی کنند چون مردم آمادگی بازگشت به اوضاع بیش از بعثت را داشتند.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به ماجرای سقیفه، گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) زمانی که امام علی(ع) مشغول غسل دادن پیکر مطهر رسول خدا(ص) بودند عده‌ای در سقیفه جمع شدند و برخلاف دستور خداوند برای پیامبر(ص) جانشین انتخاب کردند و امام به تنهایی پیامبر(ص) را غسل دادند و در اوج غربت ایشان را دفن کردند.

وی با بیان اینکه همه بدبختی‌ها و گرفتاری‌های بشر از روز سقیفه آغاز شد، تصریح کرد: انتخاب جانشین توطئه‌ای بود که دشمنان از همان دوران پیامبر(ص) برای کنار زدن خاندان ایشان در سر می‌پروراندند و پس از رحلت با جعل روایات به منحرف ساختن جامعه اسلامی پرداختند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) پس از شهادت امیرمومنان علی(ع) به تثبیت حاکمیت و رفع انحرافات پرداختند، گفت: امام با سخنرانی‌هایی که داشتند به مبارزه با بدعت‌های موجود در جامعه اسلامی پرداختند.

حجت الاسلام ادیب یزدی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر جامعه‌ای از درون پوچ شود آمادگی پذیرش هر انحراف و بدعتی را خواهد داشت امروز تبلیغات و برنامه‌های ماهواره‌ای در راستای به انحراف کشاندن جوانان طراحی شده و متاسفانه ما اثرات سوء آن را در جامعه مشاهده می‌کنیم./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات