۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۶۲۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی:

امام حسن با اقدامات فرهنگی چهره واقعی معاویه را در جامعه نشان دادند

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی یکی از علت های اصلی مسمومیت امام حسن(ع) از سوی معاویه را احساس خطر از کارهای فرهنگی امام برشمرد و گفت: امام حسن(ع) با کار فرهنگی زمینه ای را برای نشان دادن چهره خبیث معاویه و بنی امیه در جامعه ایجاد کرد.
سید باقر حسینی کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید باقر حسینی کریمی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی بابل امشب در مراسم شام رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن(ع) در جمع جوانان شهرستان بابل با اشاره به اثر محبت به اهل بیت(ع)، گفت: بر اساس روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) محبت اهل بیت(ع) بیست اثر در دنیا و آخرت را دارد که از جمله آن زنده شدن دل ها و پذیرش حق است.

وی به محبت ویژه پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) به آحاد جامعه انسانی پرداخت و افزود: پیامبر اسلام(ص) با حسن خلق به جذب حداکثری و دفع حداقلی جامعه با حفظ اصول و مبانی الهی می پرداخت و این روش پیامبر گرامی اسلام(ص) در میان ائمه معصومین(ص) ادامه پیدا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از روش های بنی امیه را بمباران تبلیغاتی علیه اهل بیت(ع) و ممانعت از نزدیکی مردم با آن ها بیان کرد و گفت: معاویه اسلام را آن گونه که می خواست با دستگاه های تبلیغاتی خود به جامعه اسلامی معرفی می کرد و کم کم با روش های مختلف موجب خالی شدن عقبه سپاه امام حسن(ع) شد.

وی چهره امام حسن(ع) را یک چهره مظلوم در میان شیعیان عنوان کرد و اظهار داشت: امام حسن(ع) با قراردادن مفاد هوشمندانه و زیرکانه ای در صلح با معاویه چهره تزویر و منافقانه بنی امیه را برای تاریخ روشن کرد زیرا تمام مفاد قراردادنامه صلح به نفع امام حسن(ع) بود.

حجت الاسلام حسینی کریمی به دلایل عدم اقدام نظامی امام حسن(ع) در مقابل معاویه و پذیرش صلح پرداخت و تاکید کرد: وجود خوارج در میان سپاهیان امام، سستی و تنبلی مردم، کمبود یاران مومن، وجود عناصر عافیت طلب، خطر از چهره های منافق در میان لشکر امام، ناآگاهی اهل شام از اهل بیت(ع)، وجود آخوندهای درباری و جاعلان حدیث در میان حامیان معاویه، خطر حمله روم و خیانت تعداد زیادی از فرماندهان سپاه امام حسن(ع) از جمله ناکارآمدی اقدام نظامی علیه معاویه بود.

وی ادامه داد: کارنامه 10 ساله امام حسن(ع) نشان داد که امام به اقدام هایی نظیر تربیت نیروهای کارآمد، نشر فرهنگ اصیل نبوی، تطهیر جامعه از جعلیات و رسیدگی به امور نیازمندان در میان جامعه اسلامی پس از صلح با معاویه پرداخت.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه نوشیروانی یکی از علت های اصلی مسمومیت امام حسن(ع) توسط معاویه را احساس خطر از کارهای فرهنگی امام برشمرد و گفت: امام حسن با کار فرهنگی زمینه ای را برای نشان دادن چهره خبیث معاویه و بنی امیه در جامعه ایجادکرد و این همان رسالت مهم امامان معصوم(ع) در هدایت گری جامعه است.

وی به انتظارات امام حسن(ع) در جامعه شیعی و علوی پرداخت و خاطرنشان کرد: جامعه شیعه باید خدامحوری را در همه زمان ها رویکرد خود قرار دهد و در صورت تعارض میان خدا و مردم، رضایت الهی ملاک یک شیعه واقعی باشد.

حجت الاسلام حسینی کریمی با انتقاد از عدم رعایت اخلاق و نگاه الهی از سوی برخی از مسؤولان، تصریح کرد: متاسفانه برخی از افراد به ویژه مسؤولان در کشور با عدم رعایت اخلاق الهی در حوزه رفتار و تصمیم های سیاسی و اجتماعی، خدا محوری و اعتماد به عنایت الهی را از یاد برده اند.

وی افزود: فتنه ها در کشور از جمله فتنه 88 که موجب شکاف اجتماعی و خسارت های سنگینی برکشور شد، در نتیجه فراموش کردن خدا و دور شدن از ایمان الهی بود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که آغاز تحریم ها و فشارهای زیاد بر کشور به دلیل درخواست های فتنه گران از غرب برای فشار بر ملت ایران بود، گفت: دور شدن و عدم تبعیت از ولایت موجب سقوط انسان می شود و انسان نباید حتی یک لحظه دستان خود را از ریسمان ولایت جدا کند زیرا به پرتگاه سقوط خواهد افتاد.

وی با انتقاد شدید نسبت به وضعیت سیاسی کشور و سیاسی و جناحی شدن زلزله اخیر، ادامه داد: اگر کسانی  که مدعی ترویج مبانی دین هستند، اخلاق دینی را در حوزه سیاست رعایت می کردند، شاهد این نبودیم که به جای کمک به زلزله زدگان به دنبال بهره برداری سیاسی از ماجرای غمناک زلزله غرب کشور شویم.

حجت الاسلام حسینی کریمی به دیگر انتظارهای امام حسن(ع) از شیعیان اشاره کرد و اظهار داشت: فراگیری علم و دانش، اندیشه و تفکر قبل از هر اقدام و دقت در انتخاب دوست از سفارش های ویژه امام حسن(ع) به شیعیان است./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات