۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۳۸۴۴۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه وظیفه همه مردم است

حجت الاسلام کاروند گفت: اوقاف و امور خیریه استان همدان برای تجلیل از فعالان عرصه وقف از جمله خادمان بقاع متبرکه، واقفان و فعالان قرآنی همایش یاوران وقف را برگزار کرده است.
حجت الاسلام کاروند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد کاروند مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت دهه وقف گفت: برپایی ایستگاه های همه واقف باشیم در شهر های استان، برگزاری نمایشگاه عکس و تئاتر در همدان، تولید 9 مستند و امداد رسانی به 32 روستای استان از عناوین مهم فعالیت های اوقاف و امور خیریه استان همدان در دهه وقف به شمار می رود.

وی ادامه داد: اوقاف و امور خیریه استان همدان 307 عنوان متعدد از نیت های واقفان را اجرا می کند که اعزام مبلغ، اعطای کمک هزینه تحصیلی، تعمیر مدارس موقوفه ای، برگزاری برنامه های تعزیه و مرثیه خوانی و کمک به بیماران خاص درحوزه سلامت از مهم ترین عناوین برنامه های اجرایی است.

حجت الاسلام کاروند گفت: اوقاف و امور خیریه استان همدان برای تجلیل از فعالان عرصه وقف از جمله خادمان بقاع متبرکه، واقفان و فعالان قرآنی  همایش یاوران وقف را برگزار کرده است.

وی در ادامه افزود: تمامی شهر های استان همدان به غیر از شهر تویسرکان دارای وقف سلامت هستند و اوقاف همدان آمادگی لازم را برای کمک رسانی به 37 کودک مبتلا به بیماری پروانه ای است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به وقف های جدید استان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 52 مورد وقف جدید را در استان همدان داشته ایم.

وی ادامه داد: کارشناسان اوقاف و امور خیریه استان همدان 12 مورد وقف جدید در استان را برای هفته شناسایی کرده اند، بیشترین آمار وقف در استان متعلق به شهر ملایر و نهاوند است.

حجت الاسلام کاروند گفت: اوقاف و امور خیریه استان همدان تا کنون توانسته سند بالغ بر 700 هزار هکتار از زمین های امام زاده های استان را از اداره ثبت اخذ کند.

وی در پایان یادآور شد: این مساله اشتباه است که همه بار مسؤولیت نهادینه کردن وقف درجامعه بر عهده اوقاف و امور خیریه باشد، وقف نیاز جامعه است و همه باید در این عرصه به اوقاف و امور خیریه کمک کنند./979/پ202/ب1

ارسال نظرات