۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۳۸۰۹۲
مدیر مدرسه علمیه امام صادق بروجرد:

مدرک گرایی به فرهنگ کتابخوانی آسیب رسانده است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد گفت: برای جلوگیری از کمرنگ شدن فرهنگ کتابخوانی و مطالعه روش صحیح استفاده از فضای مجازی آموزش داده شود و نسل جوان را در برابر هجمه های فرهنگی هوشیار کرد.
 مسابقه کتابخوانی

حجت الاسلام مجتبی گودرزی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به کمرنگ شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه امروز بیان داشت: این امر قریب به 20 تا 30 سال است که همچنان رو به کاهش بوده و شاهد هستیم که جوانان تمایل زیادی به فرهنگ کتابخوانی ندارد.

وی مدرک گرایی را یکی از دلایلی عنوان کرد که در کاهش سرانه مطالعه و کتابخوانی تأثیر دارد و افزود: جوانان ما به جای تحقیق و پژوهش، ارتقای سطح علمی و مطالعه علوم مختلف در پی گذراندن واحدهای درسی و گرفتن مدرک هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد در ادامه با اشاره به گسترش فضای مجازی و کشاندن نسل جوان به سمت این فضاها اظهار داشت: یکی از آسیب های رواج و گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کاهش سرانه مطالعه در جامعه به ویژه بین جوانان است.

وی با بیان اینکه همواره فرهنگ مطالعه و کتابخوانی روبه زوال و کاهش است، بیان کرد: برای جلوگیری از این مهم باید به تقویت فرهنگ کتابخوانی پرداخته شود، نهادهای اجرایی و فرهنگی در کنار دستگاه های فرهنگی با فراهم ساختن زمینه های لازم و حمایت از متولیان امر در نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی سهیم شوند.

حجت الاسلام گودرزی عنوان داشت: خانواده ها در تقویت و تبیین فرهنگ کتابخوانی می توانند بسیار نقش آفرین باشند، پدر و مادر ابتدا باید خودشان اهل مطالعه باشند و با در نظر گرفتن ساعات خاصی برای مطالعه و دور بودن از فضای مجازی این فرهنگ را نیز بین فرزندان تقویت کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ کتابخوانی در جامعه به ویژه بین نسل جوان خاطرنشان کرد: مدارس و مراکز دانشگاهی با توجه به وظیفه و نقشی که در این راستا بر دوش دارند باید عمل کنند و فرهنگ کتابخوانی را به عنوان یک اصل برای دانش آموزان ترویج دهند تا در کنار مطالعه کتب درسی دیگر کتب علمی را مطالعه کنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بروجرد عنوان داشت: ارتقای سطح علمی و اطلاعات عمومی نسل جوان و نوجوان در تقویت پایه های دینی و هوشیاری آنان در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان است، این مهم موجب مصون سازی نسل نو در برابر آسیب های اجتماعی می شود./۹۴۵۹/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات