۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۵۳۷۶۷۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

استفاده ناصحیح از زبان، انسان را ذلیل می کند

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی گفت: زبان مثل شمشیر است؛ با این تفاوت اگر شمشیر بر دست یا پا بخورد خوب می شود ولی زخم زبان سبب دل شکستگی افراد می شود و التیام بخش نیست.
حجت الاسلام والمسلمین کازرونی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن کازرونی، نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سخنرانی مناسبتی در بارگاه منور رضوی که همزمان با دهه آخر صفر در محل رواق مطهر امام خمینی(ره) برگزار می شود، به بیان نکاتی پیرامون تحلیل سیره اهل بیت(ع) پرداخت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در این عالم تنها عزیز خداوند است و چرتکه تمام مشیت عالم به دست اوست. اگر خداوند خواسته باشد، هرکاری انجام می شود. هرکسی عزت می خواهد، عزت در پیش خداوند است. اگر پیامبران(ع) عزیز هستند به خاطر اعجاز خداوند است.

وی با بیان این که امیرمؤمنان(ع) پرهیز از طمع را یکی از راه های عزت می دانند، خاطرنشان کرد: اگر می خواهی عزیز شوی در گام اول باید از طمع پرهیز کنی چون افراد طماع هیچ وقت عزیز نمی شوند و همیشه چشمشان به دیگران است. هر کس لباس طمع بر تن کند، خوار می شود. رفتار دیگری که برای رسیدن به عزت باید از آن پرهیز کرد، «درد دل بیهوده با مردم» است. اگر کسی سختی ها و مشکلات خود را به مردم بگوید، به خواری می رسد. این که فرد به هر کسی می رسد مشکلاتش را بیان کند، صحیح نیست.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به استفاده ناصحیح از زبان، به عنوان سومین عامل ذلت انسان اظهار کرد: اهانت کردن با زبان به دیگران، باعث پست و خار کردن آن ها می شود. یکی از موارد استفاده ناصحیح از زبان این است که وقتی فرد با همسرش بحث می کند و مشکل دارد، مشکلش را به دیگران توضیح دهد.

وی افزود: در قبرستان ها بسیاری از افرادی که دفن هستند به خاطر زبانشان فوت شده اند. همانطور که دعا بر فرد اثر می گذارد نفرین هم اثر دارد و اگر آن افراد درست حرف می زدند، کسی آنها را نفرین نمی کرد و یا فتنه ایجاد نمی شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: زبان مثل شمشیر است؛ با این تفاوت اگر شمشیر بر دست یا پا بخورد خوب می شود ولی زخم زبان باعث دل شکستگی افراد می شود و التیام بخش نیست./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات