۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۵۳۷۵۸۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خواستار شد؛

ضرورت تخصیص اعتبارات مناسب در حوزه کتاب و کتابخوانی

جوروند با اشاره به اینکه کتابخانه ها می توانند موقعیت استراتژیکی در حوزه توسعه فرهنگ، ادب و هنر در مناطق مختلف داشته باشند، گفت: امروزه کتابخانه ها تنها محلی برای مبادله کتاب نیستند؛ از این رو ضرورت تخصیص اعتبارات چشم گیر در این حوزه احساس می شود.
هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی از 20 تا 26 آبان و اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی برنامه های خوب و سودمندی برای اهل کتابخانه ها و کتابخوانی در این هفته تعریف کرده است، افزود: با توجه به فعالیت 217 کتابخانه در استان لازم است درباره تخصیص اعتبارات عمرانی به این بخش اهتمام ویژه ای از سوی استانداری صورت گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه کتابخانه ها می توانند موقعیت استراتژیکی در حوزه توسعه فرهنگ، ادب و هنر در مناطق مختلف داشته باشند، تصریح کرد: امروزه کتابخانه ها تنها محلی برای مبادله کتاب نیستند بلکه این مکان ها تبدیل به مراکز فرهنگی و هنری شدند و رویدادهای مهمی در آنها رخ می دهد.

این مقام مسؤول عنوان کرد: کتابخانه ها با توجه به جایگاهی که در حوزه فرهنگ و تاثیرگذاری در ارتقای فرهنگ عمومی دارند، می توانند بار سخت و سنگین فرهنگی را بر دوش بکشند، به همین منظور ضرورت تخصیص اعتبارات چشم گیر در این حوزه احساس می شود.

جوورند بر برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه‌های استان تأکید کرد افزود: اگر بتوانیم اعتبارات را در این مسیر هدایت کنیم بسیاری از معضلات و مشکلات فرهنگی که با آن درگیر هستیم، قابل حل است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است در بحث تخصیص اعتبارات مقداری دقیق تر رویدادهای کتاب و کتابخوانی را گسترده تر ببینیم و همه ما نسبت به توسعه مقوله مقدس کتاب و کتابخوانی در استان تلاش کنیم./9456/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات