۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۳۷۵۳۱
مدیر مؤسسه غدیرشناسی مطرح کرد؛

دفاع از حریم ولایت؛ مهمترین هدف موسسه غدیرشناسی

مدیر مؤسسه غدیرشناسی، دفاع از حریم ولایت را یکی از مهمترین اهداف این موسسه ذکر کرد و با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فعالیت موسسه غدیرشناسی آموزشی است گفت: باید با آموزش استدلال های منطقی و دینی به افراد، با شبهه‌افکنی‌ها مقابله کنیم.
آیت الله شاه آبادی آیت الله شاه آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی مدیر موسسه غدیر شناسی امروز در دیدار حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، برگزاری دوره های آموزشی را یکی از وظایف مهم موسسه غدیر شناسی عنوان کرد و گفت: موسسه غدیرشناسی با هدف تبیین و شناخت و همچنین اثبات آموزه های مکتب ولایت با استفاده از کتب اهل سنت، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی ویژه گروه های هدف می کند.

وی در ادامه افزود: موسسه غدیر شناسی با رایزنی از طریق ادارات و سازمان های مختلف در سطح کشور سعی در شناخت بیشتر مکتب ولایت و افزایش بنیه علمی این مکتب و پاسخگویی به شبهات و سؤوالات ایجاده شده در این زمینه را دارد.

مدیر موسسه غدیرشناسی، دفاع از حریم ولایت را یکی از مهمترین اهداف این موسسه ذکر و تصریح کرد: باید با آموزش استدلال های منطقی و دینی به افراد، با شبهه‌افکنی‌ها مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاه آبادی با تاکید بر اینکه باید نیازسنجی و نوآوری در کارها را مد نظر قرار داد، گفت: بیش از 80 درصد فعالیت موسسه غدیرشناسی آموزشی است.

برگزاری دوره آموزش تخصصی غدیرشناسی ویژه روحانیان مستقر در هرمزگان

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان هم در این دیدار از برگزاری دوره آموزش تخصصی غدیرشناسی ویژه روحانیان مستقر در هرمزگان با مشارکت موسسه غدیرشناسی و با هدف ارتقای سطح دانش جامعه هدف خبر داد.

حجت الاسلام انصاری راد ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون واقعه غدیر گفت: تبیین غدیر ضرورتی است که باید با نص صریح آیات قرآنی به واکاوی هر چه بیشتر آن پرداخت.

وی در ادامه، تبلیغ غدیر و تشریح جایگاه والای ولایت را امری حائز اهمیت خواند و افزود: غدیر و امامت دو مولفه اساسی در مکتب اسلام و شیعیان است که کمرنگ شدن آن سبب بی هویتی و بی محتوایی زندگی انسان می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر جهانی شدن پیام غدیر، مهم ترین رسالت مسلمانان را شناخت غدیر و غدیرشناسی ذکر کرد و بیان داشت: غدیر و منزلت امام علی(ع) باید همانند عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای جهانیان معرفی و تبیین شود.

حجت الاسلام انصاری راد ابراز داشت: با هدف شناخت هر چه بیشتر روحانیان مستقر از موضوع غدیر و ولایت به عنوان نیاز ضروری جامعه امروزی، اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان با مشارکت مؤسسه غدیرشناسی، دوره آموزش تخصصی غدیر شناسی را در استان برگزار می می کند.

وی در ادامه ضمن تشریح اهداف این دوره آموزشی، ارتقای سطح دانش و آگاهی های روحانیان مستقر از موضوع غدیر و تبیین آن در سطح مدارس و مساجد، پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی نسل جوان از طریق مبلغان برخوردار از سطح دانش بالا از غدیرشناسی و همچنین ایجاد انگیزه در میان روحانیان مستقر به منظور فرهنگ سازی جریان غدیرشناسی و رشد و توسعه این فرهنگ در میان آحاد مردم را از اهم این اهداف برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به زمان برگزاری دوره آموزش تخصصی غدیرشناسی در استان گفت: این دوره آموزشی، بر اساس تفاهم نامه منعقدشده بین اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و مؤسسه غدیرشناسی، در نیمه نخست دی ماه سال جاری به مدت دو روز با حضور روحانیان مستقر در استان هرمزگان برگزار و به شرکت کنندگان، گواهینامه پایان دوره اعطا خواهد شد./851/پ۲۰۲/ب۲

 

 

ارسال نظرات