۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۳۷۳۳۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی نعمت بزرگ الهی است

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضور در اربعین حسینی و زیارت کربلا یک نعمت بزرگ الهی است، گفت: آنچه بیشتر از همه چیز در ایام اربعین حسینی و مسیر پیاده روی نورانی تا کربلای معلا به چشم می خورد، ایثار و محبت در پناه نورانی امام حسین(ع) برای مقدمه سازی ظهور امام زمان(عج) است.
ناصر شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع زائران مازندرانی در حسینیه شهید حججی موکب فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلای معلا با اشاره به اهمیت و جایگاه مراسم اربعین حسینی در عصر حاضر، گفت: زائران اربعین حضور خود را در این مراسم بزرگ معنوی و اجتماع بی نظیر اربعین حسینی گامی بلند برای مقمه سازی ظهور امام زمان(عج) ببینند.

وی افزود: اربعین حسینی تعیین کننده مسیر جهان تشیع و منتظران ظهور برای آینده بشریت است و نقشه راه آینده شیعه از مسیر اربعین حسینی تعیین می شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان مازندران مصائب امروز را ناشی از دوری جامعه بشری از ولایت الهی بیان کرد و اظهار داشت: مهمترین دعا در عصر غیبت امام عصر(عج)، تعجیل در فرج است تا شعاع نورانی ظهور عالم را روشنایی ببخشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال بنا بر روایت معتبر از ائمه معصومین(ع) تعجیل در فرج امام زمان(عج) را در مقدمه سازی توسط محبان آن حضرت و از دریچه دعای منتظران و شیعیان آن حضرت قرار داده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این مطلب که حضور در اربعین حسینی و زیارت کربلا یک نعمت بزرگ است، اظهار داشت: آنچه بیشتر از همه چیز در ایام اربعین حسینی و مسیر پیاده روی نورانی تا کربلای معلا به چشم می خورد، ایثار و محبت در پناه نورانی امام حسین(ع) است و باید این فرهنگ به عنوان یک الگوی شایسته در میان همه مناطق تعمیم یابد.

وی یکی از درس های قیام سیدالشهدا(ع) را توجه به نماز اول وقت بیان کرد و گفت: سه درس نماز اول وقت، اقامه نماز جماعت و  اقتدا به ولی خدا در اقامه مهمترین واجب الهی، از درس های نماز ظهر عاشورا از سوی سیدالشهدا(ع) برای جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران را دیار علویان و پناهگاه اهل بیت(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) در عمق باورهای مردم مازندران ریشه دوانده است و این محبت در موکب های مختلف خودجوش مردمی برای زائران اربعین حسینی در ایام اربعین مشهود است.

وی تاکید کرد: جمع آوری، سازماندهی، انتقال نذورات و مقدمات خدمت رسانی به زائران آن هم در کشوری دیگر اقدام بزرگی است که خوشبختانه خادمان دلسوز و عاشق اهل بیت(ع) مازندران در این مسیر به صورت جهادی کار بزرگی را انجام دادند./1313/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات