۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۵۳۶۰۶۲
آیت الله حسینی بوشهری:

بسیجیان سرمایه های کشور هستند

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بسیجیان سرمایه های کشور هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز حساب ویژه ای نسبت به بسیجیان باز کرده اند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از خواهران بسیجی با اشاره به ظلم مستکبران به مسلمانان جهان، گفت: مسلمانان هر روز در تنگنا قرار می گیرند و به آن ها ظلم می شود، بر اساس آموزه های دینی کمک به مظلوم و محرومان می تواند مصداقی از جهاد باشد.

وی افزود: هرکار نیک و ارزشمندی که در جامعه انجام می گیرد می تواند مصداق روشن جهاد باشد منتهی باید در راه اهداف الهی باشد، الطاف الهی گاهی مشروط است، اگر انسان می خواهد خداوند به او قدرتی دهد که سبب شود حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهد شرایطی دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که اگر انسان دین خدا را یاری کند خداوند او را یاری خواهد کرد، اظهار داشت: اگر انسان در مسیر الهی قدم برداشت و دین الهی را یاری کرد خدا او را کمک می کند، اگر انسان رعایت تقوای الهی کند خداوند متعال به او قدرت تشخیص حق و باطل را می دهد و در فتنه ها دچار تردید نمی شود.

وی ادامه داد: گاهی افراد بزرگی در فتنه ها سقوط کرده و سقوط می کنند اما اگر انسان دارای قوت تشخیص حق از باطل باشد هیچگاه در مسیر حق تردید نمی کند، حرکت مؤمنانه و مجاهدانه و فعالیت مخلصانه رمز پیروزی مسلمین است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر جهاد انسان مخلصانه نباشد فایده ندارد، ابراز داشت: اگر انسان ها اخلاص نداشته باشند همه زحمات او از بین خواهد رفت، جوهره اصلی کارها افزون بر تلاش باید اخلاص باشد.

وی عنوان کرد: اگر انسان اخلاص داشته باشد خداوند عنایت ویژه خواهد داشت، بانوان نیز چیزی از مردان در مسیر جهاد کمتر ندارند چرا که قرآن می فرماید ملاک و معیار امل صالح انسان است، از این رو زنان می توانند به کمال برسند و الگو باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اخلاق و رفتار مسلمین باید قرآنی باشد، انسانی هایی که حس مسؤولیت پذیری نارند نمی توانند پیامبر را که شخصیتی مسؤولیت پذیر بود الگوی خود قرار دهند، امروز در شرایط عجیبی قرار داریم و خانواده ها تحت تأثیر فرهنگ غربی هستند از این رو باید تلاش بیشتری انجام داد و جامعه را با آموزه های ناب اسلامی بیشتر آشنا کرد.

وی اضافه کرد: از ویژگی های پیامبر اسلام تشویق و تقویت اقدامات ارزشی بود یعنی برای گسترش مسائل ارزشی سرمایه گذاری می کردند و نسبت به ناهنجاری ها و ضد ارزش ها تقبیح انجام می دادند تا ضد ارزش به ارزش تبدیل نشود و این روش باید در دستور کار نیروهای مؤمن باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بسیجیان سرمایه های کشور هستند، گفت: افراد بسیجی باید در رفتار و گفتار خود دقت بیشتری داشته باشند چرا که مورد توجه جامعه هستند و رفتار آنان می تواند اثرگذار باشد، هر اندازه که انسان مراقبت بیشتری داشته باشد تأثیر گذاری او بیشتر خواهد بود، رهبر معظم انقلاب نیز حساب ویژه ای نسبت به بسیجیان باز کرده اند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات