۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۵۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

علمای اسلام پشت پرده وقایع منطقه را برای مردم تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که امروزه علمای اسلامی باید در رابطه با پشت پرده وقایع منطقه روشنگری کنند، گفت: مردم باید بدانند که ویرانی‌های عراق و سوریه، همه حاصل توطئه‌های استکبار جهانی برای نابودی اسلام است.
محمد علی رضایی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی، جانشین نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات اخیر اقلیم کردستان عراق، بیان داشت: استکبار جهانی در هیچ یک از ترفند‌های خود، حتی با تشکیل کشوری صهیونیستی نتوانسته است به مقاصد شوم خود برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با تأکید بر این که اسرائیل می‌خواهد بر منطقه تسلط داشته باشد، اظهار داشت: تفاوت‌های بسیار فاحشی میان اسرائیل و اقلیم کردستان عراق وجود دارد، چرا که اسرائیل یهودیان سراسر جهان را در منطقه‌ای غصبی مستقر کرده است اما کرد‌های ساکن در عراق از ادوار گذشته در آن منطقه زاد و ولد داشته‌اند، آنها از کشوری به عراق مهاجرت نکرده‌اند و به آن سرزمین تعلق دارند.

وی ادامه داد: مردم اسرائیل هر چند در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند و از امکانات این رژیم بهره‌ می‌برند، اما در باطن می‌دانند که چه ظلمی بر مردم مظلوم فلسطین شده است، به همین علت از فعالیت‌های این رژیم راضی نیستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تأکید بر این که رفراندوم کردستان عراق می‌تواند مقدمه‌ای برای تحریک دیگر اقوام کردنشین کشور‌های منطقه باشد، ابراز داشت:‌ اسرائیل انتظار داشت پس از تجزیه عراق و استقلال اقلیم کردستان، سایر اکراد در کشور‌های همسایه نیز این گروه را به رسمت شناخته و به آنها بپیوندند.

وی با تأکید بر این که اقوام کرد ایرانی مصلحت عمومی کشور را بر منافع شخصی ترجیح می‌دهند، تصریح کرد: هر چند اسرائیل قبل از برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان از آنها حمایت می‌کرد اما اکنون سکوت معناداری منطقه را فراگرفته است و خوشبختانه نه کرد‌های منطقه و نه جهان از حرکت اقلیم کردستان عراق حمایتی نکردند.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: علاوه بر کشور‌های اروپایی، آمریکایی‌ها نیز نسبت به اقدامات بارزانی اعلام مخالفت کرده و بیانیه‌ای صادر کردند، اما این بدان معنا نیست که ماجرا تمام شده باشد، بلکه آمریکایی‌ها دیدند که در حال حاضر شرایط برای تحقق اهدافشان محیا نیست، از این رو اقدامی نکردند.

وی اظهار داشت: امروزه علمای اسلامی باید در رابطه با پشت پرده وقایع منطقه روشنگری و تبیین کنند؛ مردم باید بدانند که ویرانی‌های عراق و سوریه، همه حاصل توطئه‌های استکبار جهانی برای نابودی اسلام است./878/۳۰۲/ح

ارسال نظرات