۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۳۳۵۴۰
اربعین؛

پیاده روی اربعین نشانه وحدت و همبستگی مسلمین است

امام جمعه ماهان با بیان این که پیاده روی اربعین نشانه وحدت مسلمین است، گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی اربعین به تمام جهانیان نشان می دهند که ما اهل بیت را دوست داریم و از دشمنان اهل بیت بیزاری می جوییم.
محمد زاده

حجت الاسلام محمد محمد زاده امام جمعه ماهان در گفت و  گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: اهمیت اربعین نسبت به سال های قبل بیشتر شده و حضور مردم در این راهپیمایی بزرگ، نشان دهنده حب به اهل بیت است.

وی افزود: عدد چهل در مکتب اسلام در جایگاه ویژه ای قرار دارد و مردم ایران در چهل روز عبادت و عزاداری برای امام حسین(ع) مزد خودشان  را در اربعین امام حسین(ع) می گیرند.

حجت الاسلام محمد زاده با بیان این که اربعین نتیجه تمام عزاداری های انسان در زندگی خود است، بیان داشت: عبادت برای خدا باید در تمام سال باشد و کسی که خدا و اهل بیت را مختص به ایام محرم و صفر می کند، اشتباه بزرگی را قائل شده است.

وی تصریح کرد: اربعین یاد عاشورا را دوباره در بین مردم زنده می کند و به همه مسلمین جهان می فهماند که امام حسین(ع) برای دفاع از دین قیام کرد تا دین واقعی پیامبراکرم را به مردم برساند نه دین معاویه.

امام جمعه ماهان با توجه به این که راهپیمایی مردم در اربعین مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) بوده، اظهار داشت: احادیث زیادی را در مورد روز اربعین در کتب معتبر شعیه بوده که جابربن انصاری اولین فردی بود که بعد از حادثه عاشورا به زیارت قبر امام حسین(ع) مشرف شد.

وی ابراز داشت: اتحاد و همبستگی یکی دیگر از فواید راهپیمایی مردم در روز اربعین بوده که مردم با حضور خود به تمام جهانیان بیان می کنند که ما مردم اهل بیت را دوست داریم و از دشمنان  اهل بیت بیزاری می جوییم.

حجت الاسلام محمد زاده با اشاره یه این که مردم ایران با وجود این که کشور عراق امنیت مناسبی ندارد، بازهم می روند، خاطرنشان کرد: مردم با رفتن خود با نبود امنیت می رسانند که شهادت برای آن ها افتخار بوده و از شهادت هراسی ندارند.

وی در پایان با توجه به این که مسؤولان در رفتن مردم به کربلا سخت گیری نکنند و اسباب سفر را برای مردم راحت تر کنند، گفت: وظیفه دولت این است که اسباب سفر کربلا را برای مردم آماده کند تا مردم با خیال راحت بتوانند در این سفر حاضر شوند./9707/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات