۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۳۳۰۱۷

فعالیت‌های مرکز استراتژی فرهنگی احیا تشریح شد

دبیرکل مرکز استراتژی فرهنگی احیا از مهم‌ترین دلایل تأسیس این مرکز فرهنگی را وجود خلاء‌های فراوان در عرصه فرهنگی و همچنین احساس نیاز علما در مسایل فرهنگی کشور عنوان کرد.
حجت الاسلام احمدپوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مجتبی احمدپوری، امروز در جلسه مبلغان مرکز استراتژی فرهنگی احیا که در سالن همایش‌های این مرکز تبلیغی فرهنگی برگزار شد، با بیان این که فعالیت‌های این مرکز از سال 94 آغاز شده است، گفت: فعالیت‌های این مرکز همزمان با تبلیغ در خارج از کشور از جمله کشور افغانستان آغاز شده است.

دبیرکل مرکز استراتژی فرهنگی احیا اظهار داشت: پیش از افتتاح این مرکز فرهنگی مشورتی با اساتید، علما و بزرگان حوزه داشته‌ایم که بر ضرورت ایجاد این مرکز فرهنگی تأکید داشتند، به همین جهت از مهم‌ترین دلایل تأسیس این مرکز فرهنگی وجود خلاء‌های فراوان در عرصه فرهنگی و همچنین احساس نیاز علما در مسایل فرهنگی کشور بوده است.   

وی با تأکید بر این که مرکز استراتژی فرهنگی احیا، مرکز مستقلی است و وابسته به ارگان یا سازمان خاصی نیست، ابراز داشت: شناسایی مراکز همسو، شناساندن این مراکز و معرفی آنها و هم‌افزایی مراکز با یکدیگر سه شعار اصلی ما و فصل الخطاب فعالیت‌های این مرکز فرهنگی است.

حجت الاسلام  احمدپوری با ابراز تأسف از عدم همکاری‌ برخی مؤسسات خارجی، تصریح کرد: جلسات متعددی با مراکز بین‌المللی داشته‌ایم اما متأسفانه آنگونه که باید موفقیت نشده‌ایم، اما در جلساتی که با سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی داخل کشور داشته‌ایم، توانسته‌ایم موفقیت‌های بسیار خوبی به دست بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: مبلغان حوزه برای فعالیت در این مجموعه، باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، چرا که یکی از اهداف ما ترویج گفتمان رهبری، انقلاب و امام راحل است، از این رو در برنامه‌های آموزشی این مرکز، نیاز‌های اساسی اجتماعی و فرهنگی جامعه لحاظ می‌گردد.

دبیرکل این مرکز فرهنگی با بیان این که مرکز استراتژی فرهنگی احیا در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کند، عنوان کرد: ما هیچ‌گاه یک فعالیت تبلیغی که صرفاً نام کار فرهنگی را یدک بکشد، انجام نمی‌دهیم.

وی افزود: این مرکز با راه‌اندازی شورای مهندسی فرهنگی و طراح فرهنگی، به صورت تخصصی در حوزه نیاز‌های فرهنگی جامعه فعالیت می‌کند.

احمدپوری افزود: کار طراحان فرهنگی این است که فعالیت‌های فرهنگی را آنالیز کرده و میزان تأثیرگذاری آن بر آحاد جامعه را ارزیابی و بررسی کنند.

حجت الاسلام  احمدپوری اظهار داشت: از آنجایی که کار فرهنگی ظرافت‌های خاصی دارد، کار دشواری به شمار می‌آید، بنابراین در مباحث عملیاتی کردن مباحث فرهنگی، مبلغان این مجموعه بایستی دوره‌های عمومی و تخصصی مورد نیاز در این زمینه را طی کنند.  

وی ابراز داشت: شرکت در آموزش‌های عمومی این مرکز فرهنگی برای عموم طلاب آزاد است اما آموزش‌های تخصصی صرفاً برای کارشناسان و مبلغان این مجموعه برگزار می‌شود.

دبیرکل مرکز استراتژی فرهنگی احیا خاطرنشان کرد: پژوهش در مسایل فرهنگی و تهیه محتوا‌های بروز تبلیغی یکی دیگر از فعالیت‌های این مرکز فرهنگی به شمار می‌آید که توسط گروه مهندسین فرهنگی تهیه و تدوین می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این مجموعه در محرم سال جاری، تصریح کرد: محتوا‌ی تهیه شده برای مبلغان این مجموعه غالباً در موضوعات مسایل اجتماعی، خانواده و اختلالات روحی روانی افراد بوده است.

حجت الاسلام  احمدپوری تأکید کرد: بیمارانی که دچار اختلالات روحی و روانی هستند، نباید توسط جامعه طرد شوند، چرا که مشکل این افراد با حمایت‌های معنوی ما قابل حل است./878/پ۲۰۲/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات