۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۳۲۹۶۹
در دیدار آیت الله فاضل لنکرانی مطرح شد؛

مسائل فرهنگی جوانان مهم‌ترین دغدغه اداره ورزش و جوانان قم

مدیر کل و مشاور امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان قم با تأکید بر این که دغدغه اصلی این اداره مسائل فرهنگی جوانان و ورزشکاران قم است، از برنامه های خود در ارتقای فرهنگی جوانان سخن گفتند.
حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان قم حجت الاسلام ابراهیم کریمی مشاور امور فرهنگی مدیر کل ورزش و جوانان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیر و مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان استان قم امروز به مناسبت هفته تربیت بدنی با حضور در دفتر آیت الله محمد جواد فاضل نکرانی با وی دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدای این دیدار، حسن عابدی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این که 26 مهر تا 2 آبان ماه هر سال، به عنوان هفته تربیت بدنی انتخاب شده است، گفت: شعار وزارت ورزش و جوانان در سال جاری «ورزش، سلامت، فرهنگ و امید» نام گذاری شده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تأکید کرد: مقتدای شیعیان در اخلاق، جوانمردی و پهلوانی امیر مؤمنان علی(ع) است و باید تلاش شود سبک زندگانی اهل بیت(ع) را در زندگی خود به کار گیریم تا به خوبی پیرو راه ایشان باشیم.

وی آیت الله فاضل لنکرانی را از فقهای جوان گرای عصر حاضر عنوان کرد که آثار فاخری در عرصه جوانان دارد و ادامه داد: سلسله کتاب های «هفت آسمان جوانی» و سایت پرسش و پاسخ با مراجعه بیش از 550 هزار جوان نشان دهنده این مطلب است که آیت الله فاضل لنکرانی به معضلات و امور جوانان واقف است.

عابدی افزود: با توجه به شرایط حاضر که ناهنجاری ها و مشکلات متعددی در حوزه جوانان وجود دارد و با توجه به فرهنگ بسیار مخرب غرب که با آن مواجه هستیم، همه مسؤولان تکلیف دارند به برنامه های ورزشی که با مسائل فرهنگی و معنوی توأم شده بپردازند تا بتوانیم این آسیب ها را کاهش دهیم.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام ابراهیم کریمی با بیان این که اداره کل ورزش و جوانان قم دغدغه مسائل فرهنگی را دارد، گفت: مسأله فرهنگ به ویژه در قشر جوانان بسیار حائز اهمیت است و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هزینه هایی در این راستا قرار داده است.

مشاور امور فرهنگی مدیر کل ورزش و جوانان استان قم تأکید کرد: اداره ورزش و جوانان قم برای بالا بردن ویژگی های اخلاقی، معرفتی و معنوی جوانان برنامه ریزی ها و اقدامات متعددی در دستور کار دارد و خوشبختانه نتایج خوبی هم حاصل شده است.

وی مسائل اخلاقی و ارتقای معنوی جوانان را یک بخش کار دانست و تصریح کرد: معضلات متعددی گریبانگیر جوانان کشور است که یک نمونه مخرب آن مسأله اعتیاد است و متأسفانه آمار جوانانی که با این مشکل رو به رو هستند، کم نیست.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به برنامه ریزی های اداره ورزش و جوانان قم در جذب جوانانی که با اعتیاد رو به رو شده اند، گفت: تلاش شده تا این جوانان به باشگاه های ورزشی جذب شوند و به تدریج این مشکل را مرتفع کنند.

وی در پایان سخنان خود به ترویج مسائل احکام و معارف اسلامی در باشگاه ها و اماکن ورزشی تأکید کرد و بیان داشت: گسترش فرهنگ و معنویت از مهمترین دغدغه های ما در بحث ورزش و جوانان است که این مهم را با جدیت دنبال می کنیم./840/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات