۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۳۲۳۳۷
امام جمعه تبریز خبر داد؛

فعالیت ۳۵ مدرسه علمیه در استان آذربایجان‌شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون در استان ۲۰۳۸ طلبه برادر در ۲۰ مرکز علوم دینی و ۱۵۵۶ طلبه خواهر در ۱۵ مدرسه علمیه در حال فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی صبح امروز در افتتاحیه کمیسیون‌های هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای علمای بلاد شمالغرب کشور در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان تبریز اظهار داشت: تعالی حوزه‌های علمیه آذربایجان هدف اصلی اجلاسیه است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون در استان آذربایجان شرقی ۲۰۳۸ طلبه برادر در ۲۰ مرکز علوم دینی و  ۱۵۵۶ طلبه خواهر در ۱۵ مدرسه علمیه در حال فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: اغلب استان‌های شمال غرب کشور با معضل کمبود حوزه علمیه، روحانی و مبلغ دینی مواجه هستند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مباحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در کمیسیون های تخصصی جمع‌بندی و به مراجع مربوطه ابلاغ خواهد شد، گفت: هشتمین اجلاسیه تحت عنوان "رسالت حوزه و روحانیت در  نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی" برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه خروجی این اجلاسیه و برکات آن شامل هر سه استان شمال غرب کشور خواهد بود، گفت: دو ماه قبل کمیسیون‌های مقدماتی در این استان با حضور نمایندگان جامعه مدرسین تشکیل شد و بر اساس محورهای کمیسیون‌ها آسیب‌شناسی شده است.

وی به شناسایی ظرفیت‌های موجود در حوزه علمیه آذربایجان و ارائه‌ راهکارهای مناسب برای تعالی مراکز علوم دینی شمال غرب کشور در جریان اجلاسیه تأکید کرد و گفت: نتایج به دبیرخانه حوزه علمیه قم ارسال می شود تا در دستور کار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه امروز در کمیسیون‌های سه گانه ۲۵۰ نفر از اساتید و فضلای حوزه علمیه قم و آذربایجان‌ به بررسی مسائل حوزه و روحانیت، سیاسی، اجتماعی و تبلیغی خواهند پرداخت، گفت: ضرورت تشکیل این اجلاسیه در جهت بررسی و رفع مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین معضلات فرهنگی و اجتماعی منطقه را عرفان های کاذب و نوظهور دانست و اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان با کشورهای همسایه شاهدیم که مردم در معرض تهدیدهای فرهنگی غرب قرار دارند که امیدوارم این مسأله در مباحث مربوط به کمیسیون فرهنگی به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات