۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۵۳۲۲۷۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مازندران تأکید کرد؛

ضرورت افزایش تعداد مبلغان دینی در مدارس

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تعداد مبلغان و روحانیان فعال در مدارس استان پاسخگوی نیاز بالای دانش آموزان نیست، گفت: باید بستری فراهم شود تا میزان حضور طلاب جوان و مبلغان دینی بیشتر در مدارس آموزش و پرورش فراهم شود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست ستاد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه قطب یک کشور در ساری با مهم ارزیابی کردن نقش این ستاد در پیوند میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات این ستاد تأکید کرد.

وی با بیان این که این ستاد از سال 89 شکل گرفت و تا به امروز نیز تلاش های بسیاری برای اجرای برنامه های مشترک صورت گرفته است، افزود: اما آن طور که شایسته بود از ظرفیت این دو مجموعه مهم علمی و آموزشی در جهت اهداف و برنامه های تعیین شده در ستاد استفاده نشده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز مدارس خط مقدم تبلیغ دین و ارزش های اسلامی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه علمیه وجود دارد که می توان با بهره گیری از آن ظرفیت های مناسب در رشد و تعمیق باورهای دینی در سطح مدارس بهره گرفت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز شیوه تبلیغ دشمن با گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: دشمن در شرایط فعلی ابزارهای تبلیغی بسیاری را برای انحراف در نسل نوجوان و جوان جامعه ما در اختیار دارد و اگر برنامه های ما منفعلانه باشد نمی توانیم اثرگذاری مطلوب را در این بخش داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ظرفیت های تبلیغی بسیار مناسبی نیز در کشورمان وجود دارد که در صورت استفاده صحیح از آن می توانیم به رشد مبانی دینی در جامعه امیدوار باشیم، افزود: بحران های فرهنگی و هویتی نسل امروز جامعه ما را به شدت تهدید می کند که باید با اجرای برنامه های مناسب دینی و فرهنگی از نسل جوان جامعه مراقبت کنیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبانی دینی باید به شیوه ای صحیح و اثربخش میان نسل امروز جامعه تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز به لحاظ پیشرفت علم و تکنولوژی از هوش و استعداد بالایی برخوردار هستند و سؤوالات بسیاری در اذهان آنها وجود دارد که باید به آنها پاسخ مناسبی داده شود.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ارائه پاسخ مستدل یکی از وظایف مهم روحانیت است، تصریح کرد: حضور مستمر روحانیت در مدارس و ارتباط دو سویه با دانش آموزان می تواند در رفع شبهات اعتقادی کمک شایایی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید موانع احتمالی حضور روحانیت و طلاب جوان در مدارس آموزش و پرورش برطرف شود، خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت باید از این ظرفیت غنی علمی و تبلیغی در جهت رفع مشکلات و بحران های فرهنگی و دینی در میان دانش آموزان بیشتر بهره گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در حال حاضر هزاران مدرسه در استان در حال فعالیت هستند که هنوز امکان حضور مبلغان دینی در همه این مدارس به دلیل کمبود امکانات و مشکلات موجود فراهم نشده است، تصریح کرد: اگر در هر یک از این مدارس طلاب با استعداد و خوش ذوق در کنار دانش آموزان حضور داشته باشند به طور حتم بسیاری از آسیب های احتمالی در این بخش به صفر خواهد رسید.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب جوان حوزه با ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان بهتر می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند، بیان داشت: به طور حتم تبلیغ چهره به چهره دین و ارزش های اسلامی اثرگذاری تبلیغ دین را دو چندان خواهد کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تعداد مبلغان و روحانیان فعال در مدارس استان پاسخگوی نیاز بالای دانش آموزان نیست، خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم شود تا میزان حضور طلاب جوان و مبلغان دینی بیشتر در مدارس آموزش و پرورش فراهم شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبانی دینی و ارزشی باید از سوی متخصصان دین به دانش آموزان ارائه شود، تصریح کرد: متأسفانه برخی مواقع افراد غیر متخصص مطالب نادرست و غیر صحیح را به شیوه های مختلف به دانش آموزان ارائه می دهند که این گونه مسائل اثرگذاری مخربی را در میان این نسل در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که حضور مبلغان دینی در مدارس موجب رضایت خانواده های آنها را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه هایی که ستاد همکاری در دستور کار دارد بسترهای لازم در این خصوص فراهم شود و شاهد حضور پررنگ روحانیت در مدارس باشیم.

وی با بیان این که هر چه میزان ارتباط مبلغان دینی با دانش آموزان بیشتر باشد میزان اثرگذاری تبلیغ ارزش های دینی نیز بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با دانش آموزان و نسل جوان امروز جامعه بیشتر تقویت شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین به اجرای طرح مدارس امین در استان اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن این طرح خواستار افزایش تعداد مدارس امین با همکاری حوزه علمیه استان در مازندران شد.

حجت الاسلام صادقی از فعالیت تبلیغی 200 مبلغ دینی در مدارس مازندران خبر داد و گفت: از جمله مهم ترین وظایف این مبلغان دینی اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به احکام دینی، شبهات اعتقادی است./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات