۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۳۲۱۸۸
مشاور اداره حقوقی قوه قضاییه:

عملکرد‌ آمریکا در برجام نشان داد به هیچ عنوان نمی توان به این کشور اعتماد کرد

حجت الاسلام مقدسی‌فرد با بیان این که عملکرد‌ آمریکا در برجام نشان داد به هیچ عنوان نمی توان به این کشور اعتماد کرد، گفت: اظهارات ترامپ همان مطالب بی‌پایه و اساسی است که رهبران گذشته ایالات متحده آمریکا بارها آن را تکرار کرده بودند.
الله وردی مقدسی فرد

حجت الاسلام الله وردی مقدسی‌فرد، مشاور اداره حقوقی قوه قضاییه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که ترامپ فاقد هویت و شخصیت مشخصی است، بیان داشت: اظهارات ترامپ همان مطالب بی‌پایه و اساسی است که رهبران گذشته ایالات متحده آمریکا بارها آن را تکرار کرده بودند.

حجت الاسلام مقدسی‌فرد با تأکید بر این که ترامپ برای خشنودی رژیم اشغالگر اسرائیل چنین سخنرانی را مطرح می‌کند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولتمردان آمریکا پس از آن که دیدند در مقابل کره شمالی راه به جایی نمی‌برند، برای خروج از بحران و فراموش شدن آن چنین مطالبی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کردند.

وی با اشاره به پاسخ رییس جمهور ایران اسلامی در برابر اظهارات ترامپ، ابراز داشت: مقام و موقعیت رییس جمهور ایران اقتضا می‌کرد تا در اولین فرصت پاسخ یاوه‌گویی‌های ترامپ را بدهد، به همین علت ترامپ در کوتاه‌ترین زمان پاسخ ملت بزرگ ایران را دریافت کرد.

مشاور اداره حقوقی قوه قضاییه گفت: متأسفانه جنایات و دخالت‌های ایالات متحده آمریکا در امور داخلی ایران به قدری فراوان است که نمی‌توان به تک تک آنها اشاره کرد.

وی ادامه داد: مسأله دخالت مستقیم آمریکا در مسأله طبس، اقدام به انجام کودتا در ایران و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری از جمله این دخالت‌ها هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد خصیصه آمریکا، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان بزرگ نیز هیچگاه قابل اعتماد نخواهد بود.

وی همه جنایت‌ها، جنگ‌ها و غارت‌های منطقه را از توطئه‌‌های آمریکا برشمرد و تصریح کرد: عملکرد‌های آمریکا در قضیه برجام کاملاً نشان داد که به هیچ عنوان نباید به عهد‌های این کشور اعتماد کرد.

حجت الاسلام مقدسی‌فرد با قرائت آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا»، عنوان کرد: همان طور که خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است حفظ انسجام ملی بسیار ضروری است.

وی با بیان این که ملت بزرگ ایران به سبب اتحاد و همبستگی توانستند انقلاب اسلامی ایران را به وجود آورند، افزود: خداوند ما را به وحدت ملی دعوت می‌کند چرا که تفرقه مقدمات ضعف و سستی امت اسلامی را فراهم می‌آورد، اما اتحاد و وحدت می‌تواند اقتدار ملی را افزایش دهد./878/۳۰۲/ح

ارسال نظرات