۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۳۲۰۵۹
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه کرمان:

توجه به رهنمودهای رهبری راه حل مشکلات کشور است

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی گفت: امروز در زمان حساسی قرار گرفتیم که راهش تمسک به اسلام و توجه به مطالبات رهبری است.
آتش کشیدن مسجد جامع در ۲۴مهر ۵۷ ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام والمسلمین احمد شیخ بهایی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه کرمان در مراسم گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در جمع مردم و مسؤولان این شهر گفت: خداوند در آیه ای از قرآن فرموده است «همگی با هم به ریسمان چنگ بزنید و متفرق نشوید».

وی تصریح کرد: در مبارزات انقلاب اسلامی اختلالاتی بین امت وجود داشت، نیروهای ساواک همه جا پخش شدند، دشمنی همه جا وجود داشت و حتی در بین نیروهای ارتشی عده ای نیروی انقلابی و عده ای طرفدار شاه بودند؛ دست قدرت پروردگار بود که دلها را به هم مهربان کرد؛ این قدرت الهی بود که در آن زمان مردم ایران و اقشار مختلف همه در یک جهت متحد شدند و حول یک محور که محور امام و امامت بود قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی عنوان کرد: برخی حبل الله را قرآن می‌پندارند و برخی می گویند اهل بیت و برخی اسلام را حبل الله مد نظر آیه می دانند ولی آن ریسمان الهی که حول آن اتحاد برقرار می شود، محور ولایت است و ولی فقیه  محور وحدت می شود؛ ولی فقیه وصل به سلسله مقدس ولایت، امامت و رسالت بوده و خدا به این مردم رهبری مانند امام خمینی را عنایت کرد و ملت همه یک دل شدند و اختلافات را کنار گذاشتند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پیروزی را حفظ و رشد دهیم باید نعمت خدا را یاد کنیم؛ برخی حول برشان می دارد که با وجود آمریکا چه می شود؛ مگر قبلا نبودند؟ پس ۱۱ سپتامبر همانند گاوهای رم کرده می خواست به همه جا حمله کند آن روز من به فکر فرو رفتم که باید برای این شرایط دعا کنیم به صحیفه سجادیه مراجعه کردم که بیان حضرت این بود «چقدر دشمنان علیه ما توطئه کردند و تو آنها را خنثی کردی.»

این استاد درس خارج یادآور شد: در جنگ تحمیلی آمریکا و تمامی قدرت ها در صحنه حضور داشتند و همه دنیا ما را تحریم کردند؛ در این شرایط خدا ما را نجات داد؛ باید در مقابل دشمن ایستاد.

وی گفت: هرکجا که به حرف امام و رهبری گوش کردیم، ثمراتش را دیدیم؛ رهبر انقلاب فرمودند داعش باید نابود شود که سردار سلیمانی، افتخار شهرما، با بسیج کردن نیروهای سوریه داعش را به نابودی کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی تاکید کرد: امروز دشمن به خیال خود ما را با برجام گیر انداخته است اما راهش این است که راه را برگردیم و توبه کنیم؛ هر کس که از راه رهبری نرفته است باید برگردد و توبه کند؛ خداوند می فرماید به شما امکان و قدرت می دهم که دینی را که من می پسندم، اجرا کنید و امنیت بر قرار کنید؛ در این شرایط فقط بنده من باشید و هیچ کس را شریک من قرار ندهید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید اسلام را در سایه و زیر پرچم ولایت مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: امروز در زمان حساسی قرار گرفتیم که راهش تمسک به اسلام و توجه به مطالبات رهبری است؛ باید مطالبات رهبری در ابعاد مختلف فرزندآوری، مبارزه با قاچاق و عدم اعتماد به دشمن گفتمان و تبلیغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ بهایی خاطرنشان کرد: مسؤولان ما هم باید کسانی باشند که مطالبات رهبری را انجام دهند؛ امام سجاد (ع) محور ولایت را تبلیغ کرده و خود رسانه شد و سی و پنج سال با گریه یاد شهدای کربلا را زنده نگه داشت./9704/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات