۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۵۳۲۰۲۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

بیکاری زمینه ساز بسیاری از انحرافات در جامعه است

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی و اساسی کشور مشکل بیکاری و عدم اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویای کار است که این مساله زنگ خطری برای جامعه محسوب می شود.
لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در مسجد جامع ایلام اظهار داشت: در دین اسلام به کار و اشتغال توجه بسیار زیادی شده و کار را برابر با عبادت می دانند.

وی افزود: عقل اکتسابی انسان تنها با تحصیل فنون و دانش های مختلف تجربه امور گوناگون و معاشرت با اصناف مردم افزایش می یابد و این همه در ضمن کار تلاش حضور در جامعه میسر و عقل در تنبلی و بیکاری قربانی می شود، انسان بیکار از رشد عقلی مناسبی برخوردار نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: یکی از روشهایی که اهل بیت(ع) برای تشویق مردم به کار و فعالیت اعمال می کردند، نشان دادن راه و رسم کار موثر بود از جمله می توان به سحرخیزی، پرهیز از حرام خواری، اجتناب از خیانت و خودداری از مشاغلی که شارع مقدس تجویز نفرموده است.

وی ادامه داد: برای به دست آوردن روزی حلال باید از مشاغل حرام پرهیز شود که پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ هراسناک ترین چیزی که از آن برای امتم پس از خود می ترسم این مشاغل حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام بیان داشت: شریعت مقدس اسلام تعدادی از مشاغل برخی از شیوه های کسب درآمد و نیز درآمد حاصله از آنها را تحریم کرده از جمله غش در معامله، رشوه، احتکار، کم فروش، فضا سازی برای گران فروختن کالا، ربا، قمار، فروش مسکرات که اینها همه حرام و از گناهان کبیره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اصلی و اساسی کشور مشکل بیکاری و عدم اشتغال جوانان تحصیل کرده و جویای کار است که این مساله زنگ خطری برای جامعه محسوب می شود.

وی اضافه کرد: دولت و مسؤولان ارشد باید رفع معضل بیکاری را در اولویت کاری خود قرار داده و این مساله که یکی از وعده ای انتخاباتی بوده را جامه بپوشانند زیرا این معضل یکی از راه های نفوذ دشمن برای تشویش اذهان جوانان است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: امروز بیکاری در جامعه رو به افزایش است و جوانی که بعد از ۴ یا ۶ سال تحصیل در دانشگاه و آموزش عالی با امید به حذب در بازار کار فارغ التحصیل می شود بعد از مدتی بیکاری دچار افسردگی و این خود زمینه ساز شروع انحرافات در کشور است.

این مدرس حوزه یادآور شد: یکی از مطالبات رهبری از دولت همین رفع معضل بیکاری است که دولت باید در مسیر اجرای مطالبات رهبری حرکت کرده تا جامعه دچار بحران نشود و می توان یکی از بحران های جامعه به ارتباط مستقیم با بیکاری دارد به مساله عدم اشتیاق جوانان به امر مقدس ازدواج است.

وی با بیان اینکه یکی از راه های رفع معضل بیکاری اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: اگر سیاست های ابلاغی رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اجرا شود قطعا از واردات کالاهای غیر ضروری جلوگیری خواهد شد و با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی می توان هزاران شغل ایجاد کرد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات