۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۳۱۹۰۱

سه شرط اساسی پذیرش توبه

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی پشیمانی، طلب مغفرت و انجام ندادن گناه در آينده را سه شرط اساسی پذیرش توبه از سوی خداوند متعال دانست.
حجت‌الاسلام رامشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی رامشک در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی برگزار شد، با اشاره به آیه 135 سوره آل عمران گفت: خداوند کسانی را که توبه حقیقی به جا می آورند و دیگر سمت گناه نمی روند مورد غفران قرار می دهد.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی ادامه داد: پشیمانی، طلب مغفرت و انجام ندادن گناه در آينده سه شرط اساسی پذیرش توبه از سوی خداوند متعال است.

وی بیان کرد: روز قیامت بیشترین عذابی که اهل جهنم متحمل می شوند برای این است حسرت می خورند چرا تا زمانی که مهلت داشتند توبه حقیقی به جا نیاوردند تا خداوند گناهانشان را بیامرزد.

حجت‌الاسلام رامشک با بیان اینکه خداوند بی اندازه نسبت به توبه کردن بندگان خودش مشتاق است، ابراز داشت: بزرگترین گناه بعد از شرک ورزیدن به خداوند، ناامیدی از درگاه او است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله مجتهدی تهرانی با تأکید بر اینکه توبه باید عملی باشد، اظهار داشت: در نظر بگیرید که شخصی در بمباران هوایی به پناهگاه نرود و زیر سقف آسمان تنها ذکر واژه «پناهگاه» را بر لب جاری کند؛ به یقین این شخص هلاک خواهد شد؛ بر این اساس انسان نیز باید توبه را با اعضا و جوارح خودش عملی کند، چراکه تنها استغفار زبانی فایده ای ندارد.

وی عنوان کرد: انسان در بستر پاکی‌ها به مقامات عالیه دست پیدا می کند؛ مؤمنان بدانند که نباید گناه را به قصد توبه کردن انجام دهند، چراکه با ارتکاب گناه لایه ای از عقل زایل می شود و دیگر هم باز نخواهد گشت؛ انسان باید همواره از گناه دوری کنند تا مشمول لطف و عنایات ویژه خداوند متعال شود.

حجت الاسلام رامشک در پایان با اشاره به آیه شریفه «لا یمسّه الّا المطهّرون» گفت:‌ تنها کسانی که پاک طینت هستند می توانند به معانی عمیق قرآن کریم و روایات دست پیدا کنند؛ طلاب باید ابتدا خودسازی کنند تا در جامعه اثرگذاری مثبت داشته باشند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات