۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۳۱۸۹۹

اعتراف شبکه تلویزیونی آمریکا به وحدت مردم ایران در مقابل سیاست‌های غرب

خبرنگار یکی از شبکه‎های آمریکایی در گزارشی از تهران گفت: سخنان تند ترامپ علیه ایران موجب اتحاد در میان گروههای مختلف داخلی در ایران و دفاع دیگر کشورها از توافق هسته ای شد.
فردریک پلیتن خبرنگار سی ان ان در تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، فردریک پلتن (Frederik Pleitgen) خبرنگار شبکه تلویزیونی سی ان ان از تهران گزارش دا د: سخنان تند ترامپ علیه ایران باعث اتحاد در میان گروههای مختلف داخلی در ایران و دفاع دیگر کشورها از توافق هسته ای شد، در واقع آمریکا در انزوا قرار گرفت.

این شبکه تلویزیونی امروز گزارش داد: در پی تهدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از توافق، ایران نیز تهدید کرده است ، در صورت لغو آن، بازدید سرزده بازرسان از تاسیسات هسته ای را متوقف خواهد کرد، اکنون به نظر می رسد سرنوشت این توافق در دستان کنگره آمریکا است.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی ادامه داد: ایرانی ها گفته اند در صورت از هم پاشیدن توافق قادرند به سرعت برنامه هسته ای خود را یکبار دیگر از سر گیرند. ایرانی ها بارها روشن ساخته اند که به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیستند اما حق استفاده از برنامه هسته ای را دارند.

خبرنگار سی ان ان گفت: آنچه که ترامپ در باره ایران گفت باعث خشم بسیاری از ایرانی ها شد بخصوص در مورد به کار بردن خلیج ع رب ی به جای خلیج فارس.

یکی از شهروندان تهرانی در این گزارش به سی ان ان گفت : آنچه که ترامپ گفت باعث خوشحالی کشورهای دیگر بود.

دیگر شهروند تهرانی نیز گفت: سخنان ترامپ نشان داد که وی فرد تحصیل کرده و درستی نیست و چیزی راجع به اوضاع جهان نمی داند.

پلتن در ادامه گزارش داد: البته ایرانی ها نگران عدم تایید توافق از سوی ترامپ هستند اما به نظر می رسد این مساله باعث اتحاد میان احزاب مختلف سیاسی در ایران شد.

وی گفت: اختلاف نظر زیادی درایران در بین میانه روها که خواهان گشایش با غرب و 'تندروها' که دراین زمینه بدگمان هستند ، وجود داشت، اما سخنان ترامپ باعث شد تا آنها در کنار یکدیگر قرارگیرند.

پلتن افزود: بنابر فرمان ترامپ، خزانه داری آمریکا تحریم هایی را علیه سپاه پاسداران اعمال کرد، این امر موجب شد تا جواد ظریف وزیرخارجه میانه رو ایران در توییتی از سپاه دفاع کند و بگوید که امروز تمام ایرانی ها سپاهی هستند.

خبرنگار سی ان ان از تهران درادامه گفت: اظهارات تند ترامپ موجب شد تا حسن روحانی رییس جمهوری میانه رو ایران به دفاع از سپاه و دیگر سران سیاسی نیز به حمایت و دفاع از سپاه بپردازند.

دربخش دیگری ازاین گزارش خبرنگار سی ان ان به مصاحبه اختصاصی خود با مدیر مسؤول روزنامه کیهان پرداخت. وی گفت که این امر باعث شد همه ما متوجه شویم که چنانچه کنار یکدیگر نباشیم، از این فاصله دشمن سو استفاده می کند.

خبرنگاری سی ان ان افزود: اظهارات ترامپ نه تنها باعث اتحاد میان ایرانیان شد بلکه دیگر کشورها مانند فرانسه و آلمان و آژانس بین المللی انرژی اتمی به دفاع از آن بپردازند، چرا که به گفته آژانس یکی از سخت ترین رژیم های راست آزمایی در جهان درمورد ایران اعمال شده که جواب داده و کار می کند، روسیه ودیگران نه تنها می گویند بهترین توافق بلکه بهترین جایگزین بوده و هرچیز دیگری به جای آن می تواند فاجعه بار باشد.

پلتن گفت: درواقع اکنون آمریکا در انزوا قرارگرفته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات