۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۱۶۵۹
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

وظیفه خطیر روحانیان مقابله با نفوذ فرهنگی و دینی دشمن است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه یکی از راه های نفوذ در جوامع اسلامی، نفوذ اقتصادی در بازار و تولید کالاهای وارداتی برای اثربخشی فرهنگی است، گفت: مقابله با نفوذ فرهنگی، سیاسی و دینی دشمن وظیفه خطیر روحانیان است.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی  بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با معاونین حوزه علمیه استان مرکزی و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی که در مرکز مدیریت حوزه علمیه در اراک برگزار شد، بیان کرد:  در رابطه با نقش طلاب و روحانیان در گسترش و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، بیان کرد: یکی از وظایف انبیا، اولیا و روحانیت امر به معروف و نهی از منکر است و خداوند متعال در قرآن کریم به امر به معروف و نهی از منکر  بسیار سفارش کرده اند.

تاکید قرآن به  فریضه امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام مرادی درباره سفارش قرآن به  فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: خداوند در قرآن کریم به امر به خوبی ها و نهی از بدی ها توجه ویژه ای کرده اند و امربه معروف و نهی از منکر، در دستورات شرعی و کتب فقهی  واجب اعلام شده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در رابطه با حوزه فعالیت روحانیت در گسترش و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، افزود: روحانیان می توانند در قالب نوشتار مثل رساله و کتاب، با سخنرانی وبرگزاری جلسات قرآنی، انتقال اطلاعات در برنامه های تلویزیونی و برقراری ارتباط مستقیم با مردم، در افزایش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر موثر باشند.

وی با اشاره به بخشی از زیارت امام حسین علیه السلام نقش اساسی امام سوم شیعیان را در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکرتشریح کرد و گفت: در زیارت امام حسین علیه السلام آمده است که ((اشهَدُانَّکَقَدْاقَمْتَالصَّلوةَوَاتَیْتَالزَّکوةَوَامَرْتَبِالْمَعْروفِوَنَهَیْتَعَنِالْمُنْکَرِوَجاهَدْتَفِی اللهحَقَّجِهادِهِ)) شهادت می‏ دهم که تو اقامه نماز کردی و زکات دادی و امر به معروف و نهی از منکر کردی و در راه خدا جهاد کردی و حق جهاد را به جای آوردی.

برترین معروف و بزرگ ترین منکر

حجت الاسلام مرادی در رابطه با نقش اساسی قیام عاشورا در گسترش امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: از مهم ترین اقدامات تاریخ اسلام برای نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم جامعه اسلامی، قیام امام حسین علیه السلام است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه به معرفی برترین معروف و بزرگ ترین منکر پرداخت و افزود: برترین معروف، اجرای قسط، برقراری عدل و برپایی نظام اسلامی و بزرگ ترین منکر مبارزه با طاغوت، استکبار، قارون ها و فرعون ها است.

نقش طلاب و روحانیان در مقابله با نفوذ دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی

حجت الاسلام مرادی با اشاره با نقش طلاب و روحانیان در راستای مقابله با نفوذ دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی تشریح کرد: دشمنان برای نفوذ در جامعه اسلامی از روش های مختلفی استفاده می کنند و یکی از راه های نفوذ در جوامع اسلامی، نفوذ اقتصادی در بازار و تولید کالاهای وارداتی برای اثربخشی فرهنگی می باشد و یکی از وظایف اصلی حوزه های علمیه و فقیهان، مقابله با نفوذ فرهنگی، سیاسی و دینی دشمن است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در پایان با بیان اینکه دشمن همیشه در پی سوء استفاده از ضعف های موجود در میان جامعه اسلامی است، افزود: جامعه اسلامی باید با افزایش وحدت میان آحاد ملت، در مقابل نقشه های شوم دشمن ایستادگی کند و به بدخواهان اجازه ایجاد تفرقه افکنی ندهد./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات