۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۳۱۶۳۱
معاون آموزش مرکز پاسخگویی به سوالات دینی قزوین:

رسیدن به بهشت نتیجه معامله معنوی انسان با خداوند متعال است

حجت الاسلام کریمی به دست آوردن بهشت را نتیجه معامله بندگان خوب خداوند با پروردگار دانست و گفت: همان طور که سودهای کلان در دنیا نصیب هر کسی نمی‌شود بهشت و نعمت‌های زیبای آن هم به هر کسی داده نمی‌شود؛ از این رو اگر کسی بتواند با سرمایه اندکی که از دنیا به او داده شده سود کلان اخروی را کسب کند بهشت ارزانی او خواهد شد .
حجت الاسلام حسین کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام حسین کریمی معاون آموزش مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی ظهر امروز در مسجد محمدخان بیک قزوین با اشاره به فرارسیدن روز قیامت گفت: هنگامی که قیامت می‌شود و افراد از یکدیگر جدا می شوند یک عده به سمت بهشت و عده‌ای هم به سوی جهنم می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به یکی از نام‌های روز قیامت افزود: یکی از نام‎های پرکاربرد روز قیامت یوم الحسرة است این حسرت اختصاص به همه دارد یعنی هم مومنانی که عمل خیر انجام داده‌اند حسرت می‌خورند که چرا کم انجام دادند و هم آنهایی که عمل صالحی انجام ندادند حسرت می‌خورند.

حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به وضعیت بهشتیان در روز قیامت اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است کسانی که جایگاه آنها بهشت است هنگام ورود به بهشت فرشتگان الهی به آنها می‎گویند درود خداوند متعال بر شما باد و این بهشت گوارای وجودتان باشد.

وی در ادامه بدست آوردن بهشت را نتیجه معامله بندگان خوب خداوند با پروردگار دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که سودهای کلان در دنیا نصیب هر کسی نمی‌شود بهشت و نعمت‌های زیبای آن هم به هر کسی داده نمی‌شود از این رو اگر کسی بتواند با سرمایه اندکی که از دنیا به او داده شده سود کلان اخروی را کسب کند بهشت ارزانی او خواهد شد.

معاون آموزش مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی در ادامه با اشاره به معامله انسان با خداوند متعال ابراز کرد: انسان مومن و متعهد در معامله ای که با خداوند می‌کند خریدار او خداوند است از این رو جنس خالص او را هفتصد برابر خریداری می‌کند همان گونه که دانه گندم در دل خاک پس از رشد تبدیل به هفت شاخه شده و هر شاخه صد دانه را می‌رویاند.

وی در ادامه با اشاره به چند تعبیر و تفسیر پیرامون علت کشاندن اهل بهشت به سوی بهشت عنوان کرد: در یک دسته از نقل ها و تعبیرها آمده است که افرادی که به سمت بهشت می روند صبر می کنند تا خانواده و دوستانشان هم به آنها ملحق شده و همگی با هم به سوی بهشت رهسپار شوند.

حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به نقل دیگری از دلیل کشاندن اهل بهشت به سوی بهشت خاطرنشان کرد: عده‌ای گفته‌اند وقتی قیامت برپا می‌شود حسین بن علی(ع) پا به عرصه محشر می‌گذارد دوستداران و علاقمندان آن امام بزرگوار به دور او حلقه می‌زنند هم حضرت سیدالشهدا(ع) مشتاقه به آنها نظر می‌کند و هم آنها با اشتیاق به ایشان نگاه می‌کنند.

معاون آموزش مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی در ادامه اضافه کرد: به قدری اشتیاق و شور و شعف دوستداران حسین بن علی(ع) از دیدار آن حضرت زیاد است که نمی‌خواهند از ایشان جدا شوند از این رو فرشتگان الهی کشان‌کشان بندگان مومن خداوند را به سوی بهشت می‌برند.

وی در پایان گفت: همه ما بندگان وظیفه داریم در زندگی از امام و ولی خود تبعیت کنیم از این رو باید در زندگی همواره نگاه کنیم ببینیم تا چه مقدار پیرو مولا و امام زمان خود بوده و تا چه میزان از دستورات و اوامر او اطاعت کرده‌ایم تنها در صورت اطاعت است که انسان به سعادت و رستگاری خواهد رسید./873/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات