۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۵۳۱۵۱۶
آیت الله نوری همدانی:

حمایت از محرومان و مستضعفان از اهداف نظام اسلامی است

حضرت آیت الله نوری همدانی حمایت از مظلومان، محرومان و مستضعفان را از مهم‌ترین اهداف نظام اسلامی دانست و بر خدمت هر چه بیشتر مسؤولان به مردم تأکید کرد.
 حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با معاون وزیر ارتباطات که عصر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسؤولیت پذیری در نظام اسلامی، عنوان کرد: مسؤولیت پذیری در نظام اسلامی توفیقی الهی است و فرصتی برای خدمت به مردم محسوب می شود.

وی افزود: در نظام اسلامی و در کشوری که قدرت و عزت در آن حاکم است، هر نوع خدمت یک فضیلت برشمرده می شود و باید این فرصت را غنیمت دانست.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: در کشور ما نظام اسلامی و حکومت دینی حاکم است و برای مدیریت جامعه، خداوند افرادی را معین کرده است که انبیا و اولیای الهی و در امتداد آن ولایت فقیه بر پایه صداقت، تقوا، درستی و پاکی جامعه را مدیریت می کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی نظام اسلامی را در تقابل با استکبار دانست و خاطرنشان کرد: نظام اسلامی در اوج عزت و قدرت قرار دارد و دشمنان آن نیز به شیوه های گوناگون با این نظام دینی مقابله می کنند.

وی اضافه کرد: در واقع دنیا به دو بخش تقسیم شده است که یک قسمت آن استکبار و چهره هایی هستند که در خدمت استکبار بوده و پایگاه های آنها محسوب می شوند و در بخش دیگر نیز نظام اسلامی قرار دارد که جبهه حمایت از مستضعفان، محرومان و مظلومان را رهبری می کند.

این مرجع تقلید ادامه داد: کار نظام اسلامی در عصر کنونی حمایت و کمک به مظلومان و محرومان است و روز به روز نیز بر بیداری امت ها و مردم افزوده می شود و این جبهه مستضعفان قوی تر می شود.

وی تأکید کرد: وظیفه مسؤولان در نظام اسلامی این است که نیازهای مردم در بخش های گوناگون را پاسخ دهند و به مردم خدمت کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: هر کس به هر اندازه ای که می تواند و قدرت دارد باید به مردم خدمت کند و این توفیقی که خداوند به سبب خدمتگزاری به مسؤولات عنایت کرده است را قدر بداند./872/۲۰۲/ح

ارسال نظرات