۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۵۳۱۱۲۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

افزایش ۱۱۷ درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی، بازدید مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی از کتابخانه‌های مساجد استان و برگزاری دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: میزان زکات جمع‌آوری‌شده در این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 117 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال حدود 66 میلیارد ریال زکات شامل زکات مال، شجره طیبه، فطریه و کفاره جمع‌آوری‌شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 30 میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده در خراسان شمالی باید در شش‌ماهه امسال 45 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شود که در این زمینه تحقق 143 درصدی را شاهد هستیم.

بازدید مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی از کتابخانه‌های مساجد خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از فعالیت‌های کتاب‌خوانی و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی بازدید کرد.

ابوالفضل هاشمی، مدیرکل کتابخانه‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور امروز در نشست استانی ستاد اجرایی جشنواره دوستدار کتاب که در کانون فرهنگی و هنری شهدای زوارم شهرستان شیروان برگزار شد، بر اهمیت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی تأکید کرد و گفت: فعالان فرهنگی در تعمیق و ترویج این فرهنگ ارزشی نقش تأثیرگذاری دارند.

وی اظهار داشت: فعالیت کتابخانه‌های مساجد باید به‌گونه‌ای باشد که همه اقشار محله از دانش‌آموز و دانشجو تا نانوا و مغازه‌دار در کتابخانه حضور یابند و از امکانات کتابخانه‌ای و کتاب‌های موجود بهره ببرند.

برگزاری دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی

رضا رضایی، معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره استانی شعر کوتاه گفت: هنرمندان تا 25 آبان مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در 2 بخش موضوعی اصلی و جنبی برگزار می‌شود اظهار کرد: آثار در بخش اصلی با موضوع آزاد و در بخش جنبی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم و ادبیات پایداری پذیرفته می‌شود.

وی قالب‌های شعری برای ارسال آثار به این جشنواره را دوبیتی، رباعی فارسی، مفردات و تک‌بیتی، طرح و سگانی، سه خشتی، رباعی و دوبیتی کرمانجی و قالب‌های کوتاه ترکی، ترکمنی و تاتی برشمرد.

تجلیل از منتخبین جشنواره‌های دانش‌آموزی خراسان شمالی

یاسر خطیب مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان شمالی گفت: در دومین اجلاسیه کنگره دوازدهم تهران منتخبین جشنواره‌های دانش‌آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان تجلیل می‌شوند.

اظهار کرد: کنگره دوازدهم اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با محوریت تعیین اعضای جدید شورای مرکزی و تکریم و معارفه اعضای قدیم و جدید قرارگاه ملی سال تحصیلی جاری از 19 لغایت 21 مهرماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان با کسب رتبه اول، دوم و سوم در بین مراکز استان‌ها در جشنواره نشریات دانش‌آموزی در بخش روزنامه دیواری، فاطمه رجبی، لیلا سعیدی، عاطفه رستگار، نسترن کریمی، مریم رحمانی دانش‌آموزان با کسب مقام اول از دبیرستان نمونه دولتی نرجس بجنورد در این آیین تقدیر می‌شوند./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات