۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۷۶۰
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

وحدت حوزه و آموزش و پرورش لازمه تربیت نیروی های مؤمن و کارآفرین است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت و تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: وحدت این دو نهاد برای تربیت نیروهای انقلابی، مؤمن و کارآفرین بسیار مهم و ضروری است.
تربیت دینی پسران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، خدانظر دریکوند، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، بعدازظهر امرزو در برگزاری نشست مشترک ائمه جمعه و رؤسای آموزش و پرورش لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: با همکاری حوزه علمیه گفتمان های دینی در طول سال در جم دانش آموزان برگزار می شود.

برگزاری بیش 540 گفتمان دینی در مدارس اموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه سال گذشته 548 گفتمان دینی با حضور روحانیان و مبلغان در مدارس آموزش و پرورش برگزار شده است، افزود: در این نشست ها 23 هزار دانش آموز لرستانی شرکت داشته اند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و وجود مشکلات بیکاری جوانان اظهار داشت: اولویت های تربیتی ما در این نهاد پرورش جوانانی مؤمن، انقلابی، کارآمد، باسواد می باشد، تربیت نیروهایی متخصص که بتوانند در آینده افرادی کارآفرین باشند و بخشی از مشکلات بیکاری و اقتصادی را برطرف سازند.

دریکوند خدمت به جامعه را عبادت خواند و گفت: مهم ترین وظیفه ما خدمت به مردم جامعه و امانتداری خانواده های ایرانی در امر تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان است.

وی توجه به موازین اخلاقی و دینی دانش آموزان را در کنار تحصیل امری مهم خواند و گفت: در این راستا از همکاری حوزه علمیه و روحانیان در طول سال بهره مند می شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اعلام آمادگی همه جانبه در همکاری با حوزه علمیه لرستان در جهت تربیت نسلی انقلابی، مؤمن و کارآمد اظهار داشت: امید است در سایه این تعامل و همکاری بتوان در رشد و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه گام برداشت و نسل نوجوان و جوان را از آسیب های اجتماعی مصون ساخت.

وی خاطرنشان کرد: مصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی بزرگ ترین و مهم تین عامل در جهت فراهم کردن زمینه موفقیت علمی آنان است.  

دریکوند در ادامه با اشاره به اینکه تلاش در جهت تقویت انگیزه تحصیل دانش اموزان در مدارس علمیه افزود: بازدید دانش آموزان از مدارس علمیه استان و آشنایی با طلاب از نزدیک از اقدامات مهمی است که در دستور آموزش و پرورش قرار دارد تا بتوان زمینه هدایت افراد توانمند و علاقه مند به تحصیل در حوزه را فراهم ساخت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ابراز امیدواری کرد که در راستای تعامل آموزش و پرورش و حوزه علمیه بتوان با بهره مندی از نظرات  و تجربیات ائمه جمعه و جماعات در تربیت دینی دانش آموزان نقش آفرین شد./9459/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات