۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۰۹۳
عضو دفتر مقام معظم رهبری مطرح کرد؛

کربلا رسوا کننده مدعیان حقوق انسانی و دموکراسی بشری

عضو دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام حسین(ع) بزرگترین عبادت را در قالب عظیم‌ترین بلا انجام دادند، گفت: کربلا نقاب از چهره مدعیان و طرفداران حقوق انسانی و دموکراسی بشری برداشت.
موسوی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسوی کاشانی از فضلای دفتر مقام معظم رهبری، امروز به مناسبت هفتم سید سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: عاشورای حسینی در یک نیم روز اتفاق افتاد.

وی افزود: در این حماسه عظیم ما شاهد چند چهره هستیم که هر یک برای ما ایجاد تکلیف می‌کند.

حجت الاسلام موسوی کاشانی چهره نخست را سراسر سیاهی، قساوت، ناجوانمردی و بی‌رحمی بیان کرد و ابراز داشت: این چهره را دشمنانی در کربلا به وجود آوردند که ریشه دشمنی آنان به قبل از اسلام و پس از رحلت رسول خدا(ص) باز می‌گشت. آنان بارها خباثت خودشان را در مقابل پیامبر(ص) نشان داده بودند و پس از رحلت ایشان نیز با وصی حضرت دشمنی خود را ادامه دادند بنابراین عاملان شهادت امام حسین(ع) دشمنان دیرین اسلام بودند.

از فضلای دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: اباعبدالله الحسین(ع) دشمنی آنان را به فرصت تبدیل کردند تا با تدبر الهی و فکر آسمانی چهره دشمن را آنگونه که شایسته است به مردم معرفی کنند بنابراین در کربلا نقاب از چهره دشمنانی که خودشان را طرفدار حقوق انسانی و دموکراسی بشری می‌دانستند، برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه طرح و برنامه امام حسین(ع) در کربلا کاملا نظامی نبود، اظهار داشت: بسیاری از مسائل مانند استقرار در دشت، همراه آوردن زنان و کودکان، کمی افراد و سایر موارد بیانگر نظامی نبودن حرکت امام حسین(ع) به کربلا است بلکه هدف قیام حضرت نشان دادن فضائل خود و رذائل دشمنان اسلام به مردم است.

حجت الاسلام موسوی کاشانی ادامه داد: حماسه حسینی رسوا کننده چهره کریه دشمنان اسلام به ویژه معاویه بود، آنان با قساوت تمام سر از ابدان مطهر شهدا در مقابل دیدگان کودکان جدا کردند و زنان و کودکان را به اسارت بردند.

وی درخصوص چهره عاشورایی شهدای عظیم شان کربلا، گفت: نور، زیبایی، شجاعت، وفاداری، صداقت، خلوص و عبودیت در چهره عاشوراییان موج می‌زند و امام حسین(ع) بزرگترین عبادت را در قالب عظیم‌ترین بلا انجام دادند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات