۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۵۲۹۷۶۳
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی:

امر به معروف و نهی از منکر موضوعی فطری و عقلی است

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: این فریضه الهی یک موضوع فطری و عقلی است که مورد تأکید شارع مقدس هم قرار گرفته است.
امر به معروف امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، عبدالله ارجایی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در همایش تجلیل از برترین های امر به معروف و نهی ازمنکر دستگاه های قضایی و نظامی با عنوان«مفلحون» که امروز 12 مهر  با حضور جمعی از مسئولان استانی و لشگری در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، گفت: اسلام دینی فطری است که همه دستورات آن جنبه عقلی دارد.

وی با بیان اینکه برخی از احکام واضح تر از وجوب عقلی است که از آن جمله می توان به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد، افزود: در واقع این فریضه الهی یک موضوع فطری و عقلی است که مورد تأکید شارع مقدس هم قرار گرفته است.

ارجایی در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی ازمنکر حوزه وسیعی دارد که به اندازه همه شئونات زندگی است، تصریح کرد: در واقع محدود کردن این فریضه الهی ظلم به آن است از طرفی باید مشخص شود که در قانون حمایت از آمران به معروف اولویت ها کدامند و چه مواردی در صدر امر به معروف و نهی از منکر قرار می گیرند.

وی با تأکید بر این مطلب که دامنه معروفات و منکرات وسیع است، تصریح کرد: از طرفی این فریضه الهی مورد توجه پروردگار است که بیش از 120 آیه به صورت مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع اشاره دارد.

دبیرستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی درادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یادگرفتنی است، اظهارکرد: یکی از مهمترین مسایل در این موضوع شرایط وجوب است که علم و آگاهی نیاز دارد اما دو نوع علم می خواهد که اولی شناخت معروف و منکر است و علم دیگر چگونگی اجرای این فریضه است./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات