۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۲۹۰۷۳

قم در تاسوعای حسینی غرق ماتم شد

همزمان با تاسوعای حسینی شهر قم یکپارچه در عزای امام حسین(ع) سیاه پوش بود و مردم از زن و مرد، پیر و جوان رخت سیاه تن کرده و بر سر و سینه زدند.
عزاداری روز تاسوعا در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با تاسوعای حسینی شهر قم یکپارچه در عزای امام حسین(ع) سیاه پوش بود و مردم قم از زن، مرد، پیر و جوان گرفته تا ایرانی و غیر ایرانی در سوگ امام حسین(ع) رخت سیاه بر تن کرده و به سر و سینه زدند.

در تاسوعای حسینی تمامی رواق ها و شبستان های آستان مقدس حضرت معصومه(س) مملوء از جمعیتی بود که برای عرض تسلیت به آستان ملک پاسبان بانوی کرامت آمده بودند و یک صدا فریاد« لبیک یا حسین» را سر می دادند.

امروز فریاد لبیک یا حسین عزاداران کاخ های ظالمان و طاغوتیان جهان را به لرزه درآورد و بار دیگر ندای«جاء الحق و زهق الباطل» را به آنها یادآوری کرد و رفتنی بودن باطل را به گوش جهانیان زمزمه کرد.

امروز عزادان حسینی در آستان کریمه اهل بیت(ع) به امام حسین(ع) اقتداء کرده و به تبعیت از ایشان نماز ظهر و عصر تاسوعای حسینی را به جماعت و با امامت آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقامه کردند و با امام حسین(ع) عهد بستند که همواره در پاسداشت حق و اقامه واجبات از ایشان الگوبرداری کرده و به ایشان متمسک هستند.

لازم به ذکر است، که مراسم احیای شب عاشورا نیز همزمان با شب عاشورا در شبستان امام خمینی(ره) و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ظهیری برگزار می شود و همچنین مقتل خوانی روز عاشورا پس از اقامه نماز عصر عاشورا از سوی حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در آستان مقدس بانوی کرامت(س) برگزار خواهد شد.

یادآوری می شود که نماز ظهر و عصر عاشورا نیز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) اقامه خواهد شد./968/ت۳۰۳/ی

ارسال نظرات