۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۵۲۸۸۶۳
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

ماه محرم فرصتی بی نظیر برای تبلیغ دین است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ماه محرم فرصتی بی نظیر برای تبلیغ دین، به دست آوردن دین و معرفت دینی است و در کنار آن نیز معرفت دینی و اندیشه ورزی حسینی و شور حسینی لازم است.
امان الله علیمرادی

حجت الاسلام والمسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به سخن معروف رسول خدا درباره امام حسین(ع) که فرمودند «حسین از من است و من از حسینم»، اظهار کرد: ارتباط پیامبر خدا با امام حسین(ع) فقط یک ارتباط نسلی، نسبی و زاد و ولدی نیست؛ بلکه یک معنای فراتر و عمیق تر دارد، یعنی همه حقیقت وجود پیامبر خدا و همه اهداف پیامبر و همه ماموریت ها و رسالت های ایشان از طریق امام حسین(ع) محقق می شود.

وی بیان کرد: بنابراین مطابق سخن رسول خدا درباره امام حسین(ع) باید بدانیم که حاکمیت دین اسلام و قرآن کریم از مسیر و مجرای امام حسین(ع) عملی خواهد شد، که قرآن کریم نیز وعده داده است که دین پیامبر خدا عالم گیر خواهد شد، ظاهر و مسلط بر همه افکار و اندیشه ها خواهد شد، و این وعده الهی از مجرای وجود امام حسین(ع) محقق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی تصریح کرد: بر طبق سخن رسول خدا باید بدانیم حاکمیت دین خدا در همه وجود زندگی ما در اعتقادات، اخلاق، رفتار شخصی و اجتماعی، کشورداری و در همه این موارد از مکتب امام حسین(ع) و مراسم مربوط به آن حضرت انجام خواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هم از همان آغاز ائمه اطهار(ع) و علمای دین از همین فرصت مراسمات امام حسین(ع) استفاده می کردند و در جهت تبلیغ دین و حاکمیت دین قدم بر می داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در مراسم های امام حسین(ع) به این حد رسید، یادآور شد: محافل و مجالس عزاداری اباعبدالله در ماه محرم و صفر سبب شد تا انقلاب اسلامی در سطح کشور منتشر شود و در حال حاضر هم در مراسم امام حسین(ع) انتظار است که مکتب ناب اسلام تبیین و تحلیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی ادامه داد: از این رو نقش مراسماتی که مربوط به آن حضرت است هم در شعور دینی و هم در فهم  و معرفت دینی و هم در ایجاد شور دینی و عشق تأثیر بسزایی دارد و جایگزین نیز ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زیارت عاشورا می خوانیم که در بستر خونخواهی امام حسین(ع) آن امام موعود خواهد آمد؛ یعنی ما یک پیوندی بین خون امام حسین(ع) و تحقق آن وعده الهی داریم که همه پیروان امت ناب محمدی همه در این اندیشه هستند که زمینه ساز ظهور آن عدل مطلق باشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ماه محرم فرصتی است بی نظیر برای تبلیغ دین، به دست آوردن دین و معرفت دینی و در کنار معرفت دینی و اندیشه ورزی حسینی شور حسینی لازم است که باید هر دو این باشد.

وی عنوان کرد: البته ممکن است در این میان آفاتی هم وجود داشته باشد آنگونه سزاور است کار با صلابت و استقامت و صحت پیش نرود و رفتارهای احیانا در رابطه با امام حسین(ع) شکل گیرد که اینها با مکتب امام حسین(ع) همخوانی نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی افزود: بنابر این باید همه افراد دلسوز و مسؤول مراقبت کنند تا به بدنه ملت از سوی برخی افراد ناآگاه صدمه ای وارد نشود و حرف های در منابر گفته نشود که با مکتب امام حسین(ع) سازگار نباشد و رفتارهای در هیأت های عزاداری صورت نگیرد که همسو و هماهنگ با مکتب امام حسین(ع) نباشد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: دستگاه هایی که مسؤول این امر هستند و هم آحاد ملت باید مراقبت کنند همانطور امام حسین(ع) برای حفظ دین خدا و از بین بردن انحرافاتی که بعد از رحلت رسول خدا پیش آمد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر همه وجودی خود را به کار گرفتند تا انحراف پیش آمده را از بین ببرند و راه سعادت را در پبش گیرند.

وی ادامه داد: ما نیز باید باید مراقب باشیم تا عاشورا، محرم و صفر حسینی گرفتار کج فهمی و بد فهمی و انحراف نشود و این دستگاه عظیم معرفتی و احساسی است که تنها ظرفیت سعادت مندی همه ما را در بردارد، و جایگزین و مشابه هم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیمرادی تأکید کرد: انتظار می رود تا از این طریق بشر به آن آرمان بلند انسانی خود دست پیدا کند و این مراسمات زمینه ساز ظهور آن موعود جهانی شود./۹۷۰۹/ت۳۰۱/ب۱

ارسال نظرات