۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۲۸۷۲۶
امام جمعه سراوان مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی عصاره‌ای از قیام عاشورا است/ بصیرت نسبت به واقعیت‌ها؛ تنها راه مقابله با سکولاریسم

امام جمعه سراوان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در راستا و به تبعیت از قیام امام حسین(ع) به وقوع پیوست بنابراین انقلاب اسلامی عصاره‌ای از قیام عاشورا است.
حجت الاسلام مجتبی بامری، امام جمعه سراوان

حجت الاسلام مجتبی بامری، امام جمعه سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان نهضت اباعبدالله‌ الحسین(ع) را محور بندگی خدا معرفی کرد و گفت: قیام عاشورا حرکتی کاملأ سیاسی بود که در تمامی ابعاد آن می‌توان وجود خدا را حس کرد.

وی با تأکید بر ویژگی‌های بی‌نظیر حادثه عظیم عاشورا عنوان کرد: عزت، وفای به عهد، عشق و مقابله با ظلم از ویژگی‌های مهم حادثه بزرگ عاشورا است که این خصوصیات در جبهه‌های دفاع مقدس هم به روشنی قابل رؤیت بود.

امام جمعه سراوان ارتباط بین حادثه عاشورا و دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در راستا و به تبعیت از قیام امام حسین(ع) به وقوع پیوست؛ بنابراین انقلاب اسلامی عصاره‌ای از قیام عاشوراست.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اهمیت مجالس روضه و عزاداری خاطرنشان کرد: کسی‌که می‌خواهد تبلیغ و ترویج مکتب اباعبدالله را داشته باشد باید تمام ارزش‌ها و اهداف نهضت را بیان‌ کند تا مخاطبین بهره برداری لازم را از آن سخنان داشته باشند.

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از معارف الهی برای ترویج الگوهای حسینی افزود: مجالس عزاداری باید دربردارنده ارزش‌هایی مانند فداکاری و از خودگذشتگی باشد که این ارزش‌ها به صورت مستند در آیات و ‌روایات تبیین شده است.

حجت الاسلام بامری با تأکید بر اینکه باید در مجالس عزاداری به نورانیت و معنویت دینی برسیم تصریح کرد: شرکت در مجالس روضه اظهار ارادت به امام حسین(ع) است؛ از این رو هدف ما هم مثل ایشان باید احیای دین اسلام باشد و نباید مراسم را با خرافات و بدعت به سمت انحرافات بکشانیم.

وی افزود: هیئات مذهبی و مساجد باید در بحث گفتمان ها و نوع عزاداری مواظبت کرده و آنچه در شأن اباعبدالله (ع) است انجام دهند.

حجت الاسلام بامری اسلام سکولار را بزرگترین خطر برای جهان تشیع دانست و عنوان کرد: این طرز تفکر اسلام را که دین زندگی و حکومت است از امور اجتماعی جدا کرده و آن را به انزوا می‌کشاند.

وی در پایان درک عمیق واقعه عاشورا و واقعیت ها را توسط مبلغان خواستار شد و تصریح کرد: بصیرت نسبت به ‌واقعیت‌ها و بیدار بودن به نحوی که دشمن شایعه و دسیسه سازی نکند تنها راه مقابله با سکولار است که باید مورد توجه مبلغان و روحانیان قرار گیرد./831/ت302/ب1

ارسال نظرات