۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۲۸۱۹۰
حجت الاسلام آزادی خواه:

هیأت ها سیاسی نباشد حسینی نخواهد بود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از برخی سخنان مبنی بر این که هیأت ها نباید سیاسی باشد، گفت: هیأت اگر سیاسی نباشد هیأت به شمار نمی رود و حسینی نخواهد بود.
حجت الاسلام آزادی خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دوشنبه شب در مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم که در هیأت خادم الرضای قم برگزار شد، با بیان این که اگر انسان را خدا دوست باشد به آرامش می رسد، گفت: انسان همواره باید به یاد خدا بوده و در مسیر الهی قرار داشته باشد.

وی افزود: انسان باید به خدا اعتماد داشته و تنها به او تکیه کند، درس عاشورایی امام حسین(ع) مد نظر داشتن رضایت الهی در همه شرایط است، امام حسین(ع) با نفس مطمئنه خود افرادی از ارتش یزیدیان همانند حر  را به راه راست هدایت کرد و به سعادت رساند.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان این که تأکید قرآن این است که بدی باید با خوبی جواب داده شود، اظهار داشت: بر اساس آیه قرآن اگر جاهلی بی ادبی کرد انسان باید بر عکس آن عمل برخورد خوب داشته باشد.

وی ادامه داد:  شب های محرم فرصتی مناسب برای توبه است، انسانی که گناهکار است و نافرمانی خداوند را انجام داده می تواند از فرصت محرم برای جبران خطای خود استفاده کند و توبه به درگاه الهی انجام دهد، جنس روضه امام حسین(ع) جنس انسان سازی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان این که انسان ها و جامعه در هر محرم و صفر احیا و زنده می شوند، ابراز داشت: حسینی شدن در این ایام بسیار اهمیت دارد، تمام حرکات، رفتار و گفتار یک هیأتی باید بر اساس موازین دینی بوده و به گونه ای باشد که مردم از رفتار آن ها الگو بگیرند.

وی عنوان کرد: اگر از سفره پربرکت سیدالشهدا استفاده کنیم و زندگی و منش ما حسینی باشد دنیا و آخرت جامعه درست خواهد شد و دزدی، اعتیاد، طلاق و نزاع در جامعه نخواهد بود و رفتارها الهی و اسلامی می شود که آرامش را در پی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: وقتی سربازان آمریکایی در آب های خلیج فارس دستگیر شدند از هیبت انقلابی و اسلامی و از شجاعت جوانان غیور شروع به گریه کردن کردند اما شهیدی بزرگواری همانند شهید حججی با وجود این که در دست تروریست های وحشی اسیر شده بود با صلابت با دشمنان اسلام برخورد کرد.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم که آرامش در کشور افزایش پیدا کند باید بیشتر حسینی شویم، فاصله از معنویت و دوری از خداوند انسان را بیچاره می کند، انسان باید رنگ الهی داشته باشد و رنگ الهی داشتن تبعیت از دستورات الهی است.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان این که یکی از درس های عاشورا این است که بدانیم هرکس مسؤولیتی در این دنیا دارد، گفت: هیچ انسان بی مسؤولیتی نداریم، امام حسین(ع) فرمود امر به معروف و نهی از منکر یکی انسان، دوستان و اطرافیان خود را به خوبی ها و انجام دستورات الهی دعوت کند، همچنین انسان وظیفه دار حق مظلوم را بدهد و با ظالم مخالفت کند.

وی با انتقاد از برخی سخنان مبنی بر این که هیأت ها نباید سیاسی باشد، افزود: هیأت اگر سیاسی نباشد هیأت به شمار نمی رود، اگر هیأت ها حسینی هستند خود سیدالشهدا فرمود که اگر انسان ظلمی می بیند باید مخالفت کند، آیا امروز در میانمار ظلم دیده می شود؟ بر اساس فرمایش امام حسین(ع) نمی توان گفت که اگر در کشور مسلمان دیگری ظلم می شود به ما ربطی ندارد بلکه باید از مظلوم حمایت کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان این که تفکر حسینی مخالفت با ظلم است، اظهار داشت: مکتب عاشورا در ایران اسلامی به درختی تنومند تبدیل شده است، شهید حججی در سن جوانی بود شاید آرزوهای بسیاری داشت اما وقتی دید در کنار حرم حضرت زینب(س) ظلم رخ می دهد غیرت حسینی این شهید سبب شد او و هزاران نفر سینه سپر کرده و در برابر ظلم مقابله کنند.

وی ادامه داد: دوگونه هیأت می تواند وجود داشته باشد، هیأت می تواند پوچ و توخالی و فاقد معارف باشد، همچنین هیأت می تواند پر از معارف بوده و دارای معنا باشد، هیأت پر معنا باید فهم حسینی ایجاد کند، گریه انسان باید از روی معرفت و برای رسم سیدالشهدا(ع) باشد، تمام کارها و برنامه های انسان باید حسینی باشد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات