۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۲۸۱۴۶
معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام:

نهضت عاشورا نمایش پیروزی مظلوم در مقابل ظالم است

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام گفت: عاشورا نمایش پیروزی مظلوم در مقابل ظالم است و نهضت امام حسین(ع) ماندگارترین نهضت در تاریخ است زیرا صاحب این نهضت خود چراغ هدایت و وسیله نجات بشریت است.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد کوثر اظهار داشت: عاشورا نمایش پیروزی مظلوم در مقابل ظالم است.

وی افزود: نهضت امام حسین(ع) ماندگارترین نهضت در تاریخ است زیرا صاحب این نهضت خود چراغ هدایت و وسیله نجات بشریت است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: برپایی مجالس عزاداری برای سیدالشهدا(ع) افزون بر اینکه باید دارای شور و حماسه باشد شعور و فهم این مکتب نیز باید مد نظر قرار گیرد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: امام حسین(ع) برای دین اسلام و در راه خدا علیه پست ترین خلق خدا قیام کرد که این قیام دارای اهداف بزرگی است.

وی با بیان اینکه احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از مولفه های قیام امام بود، گفت: فرضیه امر به معروف و نهی از منکر از دستورات واجب شریعت مقدس اسلام است که ائمه معصومین(ع) بر اجرای آن تاکید ویژه داشته اند.

این مدرس حوزه ادامه داد: به فراموشی سپردن سنت های نورانی رسول خدا و جایگزینی بدعت ها به جای آنها یکی دیگر از علل قیام سالار شهیدان است که اهمیت سنت پیامبر و مبارزه با بدعت ها را نشان می دهد.

حجت الاسلام تقوایی تاکید کرد: اقامه نماز در ظهر عاشورا از سوی امام حسین(ع) و یاران با وفایش خود درسی بزرگی برای جامعه اسلامی است که در سخت و حساس ترین لحظات برپایی نماز از چه اهمیتی برخوردار است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام عنوان داشت: مفاهیم مکتب انسان ساز اباعبدالله(ع) باید سینه به سینه و نسل به نسل با دقت و حساسیت خاصی منتقل شود و نسل جوان همواره با این نهضت بزرگ آشنا شوند.

وی بیان کرد: دشمنان امروز از همین روحیه جهاد و ایثار که برگرفته از عاشورا است که در وجود جوانان این مرز و بوم نهادینه شده است، به شدت واهمه دارند و درصدد هستند تا بین این مکتب امام حسین(ع) و جوانان فاصله بیندازند.

حجت الاسلام تقوایی در پایان گفت: باید نسل جوان هر چه بیشتر فارغ از ابعاد عاطفی عاشورا با سایر ابعاد آن مانند ایثار، فداکاری، شهادت، از جان گذشتگی، ولایتمداری و تقوا آشنا شوند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات