۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۲۸۰۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

همه انبیا و ائمه نفس واحده هستند

آیت الله اخوان گفت: همه انبیا و ائمه نفس واحده هستند و به تعبیر علامه حلی در کتاب «الیقین» علم و کمالات تمامی اهل بیت واحد و یکی است.
آیت الله اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس اخوان استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که در چهارمین روز از محرم ۹۶ در حوزه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: وصایت که پایه تفکر شیعی را در بحث امامت تشکیل می‌دهد امری نیست که در بین ادیان یک بدعت بوده باشد.

وی افزود: بحث وصایت در سلسله همه انبیا بوده است که در برخی روایات آن را با وراثت با هم ذکر کرده‌اند، در برخی موارد مستقل ذکر کرده‌اند.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: در کتاب اثبات‌الوصیه آمده انبیایی که صاحب شرع بوده‌اند و مردم را به دین دعوت می‌کردند همگی وصی داشته‌اند و اینطور نبوده که رسولی وصی نداشته باشد.

آیت‌الله اخوان اظهار داشت: دسته‌ای از روایات که از آن به اخبار اسرائیلیات یاد می‌شود از آن جهت است که نام اسراییل در نظر ما عنوانی موهن و منفی است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اینها طایفه ای از یهود هستند که منشأ اخبارشان اسلامی نیست و منشأ آن یهودیت است البته نه به این معنا که تمام اخبار یهودیت غلط و جعل باشد بلکه باید با سایر اخبار مقایسه شود. برخی روایات تورات نیز اخبار اسرائیلیات است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه انبیا و ائمه نفس واحده هستند به تعبیر علامه حلی در الیقین علم و کمالات همه اهل بیت واحد و یکی است./۹۶۶/پ
۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات