۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۲۸۰۲۷
مسؤول نهاد رهبري دانشگاه آزاد آذربايجان شرقي:

برپایی مجالس عزاى حسینى اساس مکتب را حفظ می کند

حجت الاسلام خلیلی وظيفه اصلی متولیان هیأت‌های مذهبی، روحانیان و مداحان حسینی را ارتقای سطح معرفت و بصیرت مردم نسبت به مکتب حسینی دانست و گفت: برپایی مجالس عزاى حسینى اساس مکتب را حفظ می کند.
امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام خليلي، مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان شرقي امروز در مراسم عزاداري اساتيد، كاركنان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي تبريز اظهار داشت: از ارزنده ‏ترین آثار و برکات مجالس عزادارى و گریه بر ابا عبدالله حسین علیه السلام حفظ رمز نهضت حسینى است.

وی با بیان این‌که از آثار و بركات عزاداري براي امام حسين(ع) آمرزش گناهان است، خاطرنشان کرد: از محتوای احادیث و روایات متعدد وارده این‌گونه یافت می شود که گریه بر مصائب اهل بیت(ع) مورد سفارش قرار گرفته است؛ اما باید به فلسفه این سوگواری‌ها نیز توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام به آثار گریه بر سیدالشهدا(ع) اشاره كرد و اظهار داشت: برپایی مجالس عزاى حسینى نه تنها اساس مکتب را حفظ مى‏کند، بلکه باعث مى‏شود شیعیان با حضور در این مجالس از والاترین تربیت اسلامى برخوردار شده و در جهت حسینى شئون مختلف زندگی خود تلاش کنند.

وي افزود: از دیگر آثار و برکات مجالس عزادارى حضرت سیدالشهدا(ع) آن است که مردم در سایه مراسم سوگواری، با حقیقت اسلام آشنا شده و بر اثر فضای معنوی حاکم در این مراسم، نسبت به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت آگاهى بیشتری پیدا کرده و ارتباطشان با اسلام و تشیع محکم‌تر و قوی‌تر مى‏شود.

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به روايتي از امام رضا(ع) در خصوص فضیلت گريه بر امام حسين(ع) گفت: ریان بن شبیب از امام رضا علیه السلام روایت کرده که فرمود؛ «اى پسر شبیب، اگر بر حسین علیه السلام گریه کنى تا آن زمان که اشک چشمت بر صورتت جارى باشد، خداوند گناهان کوچک و بزرگ، و کم یا زیاد تو را مى‌آمرزد.

مسؤول نهاد رهبري در دانشگاه آزاد اسلامي آذربايجان شرقي در بخش دیگری از سخنان خود به نقش دانشگاه ها در ترويج نهضت حسيني پرداخت و اظهار داشت: برگزاري مراسم عزاداري در دانشگاه ها مي تواند سبب ترويج فرهنگ عاشورايي میان نسل جوان و فرهیخته جامعه شود. 

وی وظيفه اصلی متولیان هیأت‌های مذهبی، روحانیان و مداحان حسینی را ارتقای سطح معرفت و بصیرت مردم نسبت به مکتب حسینی دانست و گفت: عشق و محبت به اهل بيت(ع) مقدمه‌ای برای آشنایی با سیره آن بزرگواران بوده و همین امر منجر به تنظیم سبک زندگی ما با سیره ائمه اطهار خواهد بود./935/پ202/ب1

ارسال نظرات