۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۲۷۷۷۱
دستيار و مشاور فرمانده معظم كل قوا در جمع خبرنگاران؛

اظهارات سردار صفوي از سخنان ترامپ تا ساخت موشك خرمشهر

سردار صفوي در حاشيه رونمايي از كتاب "همراه" اظهارات خود نسبت به سخنان ترامپ در سازمان ملل و همچنين ساخت سامانه موشکی خرمشهر را بيان كرد.
سردار صفوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سردار صفوي دستيار و مشاور فرمانده معظم كل قوا در حاشيه رونمايي از كتاب "همراه" در جمع خبرنگاران گفت: بانوان ما در جنگ نقش مهمي داشتند و نزديك به ٥٠٠ هزار نفر از رزمندگان ما متاهل بوده و در جبهه و خط مقدم حضور داشتند.

وي ادامه داد: عمق جبهه هاي ما خانواده ها، روستاها و دانشگاه ها بوده و بدون حمايت خانواده ها جنگ به پيروزي نمي رسيد، حمايت و حضور خانم ها در ستاد پشتيباني جنگ و در فرستادن كمك ها و آذوقه به جبهه ها در كنار تربيت فرزندان بدور از حضور پدرانشان بسيار مهم بود.

سردار صفوي تاكيد كرد: به نظر بنده عبور از شرايط موجود به وضعيت مط۲۱ضقثصض۳۲۱۱پپ۱لوب با حضور زنان در صحنه اقتصاد مقاومتي و پاسخ گويي به سخنان غير حقيقي رييس جمهور آمريكا براي حمايت از اين همبستگي ملي در صحنه هاي فرهنگي به خصوص فضاي مجازي بسيار مهم است.

دستيار و مشاور فرمانده معظم كل قوا يادآور شد: اميد است نقشي كه زنان ما در دفاع مقدس و فرهنگ و معارف دفاع مقدس داشتند امروز در فرهنگ پايداري و فرهنگ اسلامي آن نقش را ايفا كنند.

وي در پاسخ به خبرنگار رسا مبني بر سخنان اخير ضدايراني ترامپ در سازمان ملل گفت: متن كامل صحبت هاي ترامپ به زبان انگليسي و فارسي مطالعه كردم و يك سخنان كامل غيرمنطقي، غير حقوقي و غيراخلاقي را شاهد بودم، واقعا در مجمع سازمان ملل كه مجمعي براي ثبات جهاني است رييس جمهور آمريكا سخن از نابودي يك كره مي زند كاملا برخلاف اهداف اين سازمان است.

سردار صفوي تصريح كرد: ترامپ همچنين در سازمان ملل ايران را تروريستم و حامي آن نام برد و اين در حالي است كه هيچكس باور نمي كند كه تروريسم در عراق و سوريه و همچنين ديگر كشورهاي خاورميانه را ايران به وجود آورده باشد، در مقابل اين ايران است كه ريشه تروريستم در منطقه را خشكانده است.

دستيار و مشاور فرمانده معظم كل قوا با بيان اينكه خانم كلينتون در انتخابات اخير آمريكا رسما اعلام كرد كه داعش را ما به وجود آورديم، خاطرنشان كرد: خانم رايس اعلام داشت كه خاورميانه درد زايمان گرفته و معلوم بود كه آنها براي خاورميانه بزرگ  در حال برنامه ريزي بودند و اين بچه آمريكايي سقت شد و خاورميانه جديد شكل نگرفت و خانم رايس هم سرنگون شد.

وي ابراز داشت: به نظر بنده ٣٥٠ ميليون جمعيت آمريكا وقتي سخنان ترامپ در سازمان ملل  را شنيدند خيلي از آنها در كنار روشنفكران آمريكايي شرمنده شدند، ايشان از نظر رواني مشكل دارد و از نظر عقلاني و سياسي در تعادل نيست و چهره ايشان يك شخصيت نا آرام است و به نظر بنده مردم آمريكا تا چهار سال آينده را تحمل نمي كنند و روشنفكران امروز آمريكا دولت ترامپ را نمي توانند تحمل نمايند.

سردار صفوي با اشاره به اينكه ملت ايران با يك بلوغ سياسي فريب كاري ترامپ را مي شناسند، خاطرنشان كرد: اميدواريم ملت ايران به ماهيت خبيثانه آمريكا و صهيونيست ها پي ببرند، جالب است در ميان كل كشورهاي عضو سازمان ملل تنها نتنياهو از ترامپ تعريف كرد زيرا حرف دل صهيونيست را مي زد و انشالاء جامعه ما در مقابل اين چالش ها همانند زمان جنگ ايستادگي كنند.

دستيار و مشاور فرمانده معظم كل قوا در مورد سامانه موشكي خرمشهر نيز گفت: ايران به دنبال ثبات و صلح پايدار در منطقه است و برخلاف آنكه تصور من براين است كه پس از پيروزي عراق بر داعش آمريكا و اسرائيل به دنبال تنش جديد در منطقه هستند، نمونه آن را شمال عراق و در مناطق ديگر مي بينيم و ما هم براي دفاع از خودمان بايد مجهز باشيم، البته ما پيش قدم در جنگ نيستيم ولي در دفاع مستحكم خواهيم بود زيرا نمي خواهيم رنج دفاع مقدس تكرار شود.

وي اظهار كرد: ما نه تنها در منطقه خليج فارس بلكه در سوريه و عراق ما پيش قدم هستيم و به هر جهت قدرت دفاعي يك قدرت عاقلانه است و هر كشوري به دنبال حفظ منافع خود است و ايران هم به صورت مدبرانه و با رهنمودهاي رهبري و انسجام ملي به دنبال دفاع از استقلال و منافع ملي است.

سردار صفوي ابراز كرد: ما توليد موشك هاي همچون خرمشهر را ادامه مي دهيم تا از منافع كشور خود حمايت كنيم، آمريكا امسال ٧٠٠ميليارد دلار هزينه جنگ كردند و ترامپ اعلام كرده است كه به دنبال بازسازي ارتش آمريكا است، امروز وقتي آمريكا به دنبال تجهيز ارتش خود هست ما هم به مقياس خود كار خواهيم كرد.

دستيار و مشاور فرمانده معظم كل قوا در مورد عدم جا افتادن فرهنگ دفاع مقدس تصريح كرد: ما در اين بخش تا حدودي ضعيف عمل كرده ايم، انشالا دولت يك ماهوراه بسازد و در اختيار سازمان صدا و سيما بگذارد تا اين سازمان بتواند فرهنگ ايثار و شهادت كشورمان را به گوش مردم جهان برساند.

وي در پايان گفت: خداروشكر امروز افراد بسيار نخبه و فرهنگ سازاني داريم كه بسيار قوي هستند تا بتوانند اين فرهنگ را در كشور ترويج دهند./٨١٦/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات