۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۷۴۰۹
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

ماه محرم فرصتی برای اشاعه معروف و حذف منكر از جامعه است

رییس قرارگاه عمار، روحیه شهادت‌طلبی و عدم وابستگی به دنیا را از ویژگی‌ های بارز یاران امام حسین(ع) دانست و گفت: ماه محرم بهترین فرصت برای اشاعه معروف و حذف منكر از جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار در دومین شب عزاداری ماه حرم در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس با اشاره به فلسفه حرکت امام حسین(ع) از شهر مدینه به سمت کوفه گفت: پس از آن که والی مدینه، امام حسین(ع) را برای بیعت با یزید تحت فشار قرار داد، آن حضرت به مکه رفت و پس از مدتی از مکه‏ به سوی عراق مهاجرت کرد.

وی در ادامه افزود: اما لشکریان عبیداللّه بن زیاد به فرماندهی حر بن یزید ریاحی در اوایل ماه محرم سال 61 قمری، با سیدالشهدا(ع) روبه رو شدند و اجازه حرکت آن حضرت به سوی کوفه را ندادند.

رییس قرارگاه عمار همچنین تصریح کرد: علیرغم اینکه برخورد شدید با امام حسین(ع) از مأموریت های حر بن یزید بود اما وی با مدارا با امام حسین(ع) رفتار می کرد، حتی خود و لشکریانش در نماز جماعت آن حضرت شرکت می کردند و به خطبه‏ های سیدالشهدا(ع) را گوش می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: سپاه امام حسین(ع) و همچنین حر بن یزید چند روز بدون هیچ‏گونه مشکلی در کنار هم بودند تا اینکه عبیداللَّه بن زیاد که اصرار فراوان بر جنگ با اباعبدالله الحسین(ع) داشت، در نامه‏ای به حر بن یزید، از وی خواست تا بر امام حسین(ع) سخت بگیرد.

وی اضافه کرد: بنابراین حر بن یزید، راه را بر امام حسین(ع) و یارانش بست و پس از هدایت آنان به سمت منطقه‏ ای خشک به نام کربلا، سیدالشهدا(ع) و یارانش را محاصره‏ کرد.

رییس قرارگاه عمار ادامه داد: وقتی قافله‏ امام حسین(ع) به سرزمین کربلا رسید، آن حضرت نام سرزمین را پرسید: در جواب آن حضرت گفتند کربلا، امام حسین(ع) به محض شنیدن نام کربلا فرمود: اَللّهمَّ اِنّی اَعوُذُ بِکَ مِنَ الْکَرْبِ وَ الْبَلاءِ.

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: آگاهی کاروان امام حسین(ع) از عاقبتشان یعنی جهاد و شهادت از نکات مهم این مهاجرت بود، علیرغم اینکه می دانستند سرنوشت شان چه خواهد شد اما همچنان امام(ع) را همراهی می‌کردند.

وی در ادامه، روحیه شهادت‌طلبی و عدم وابستگی به دنیا را یکی از ویژگی‌های بارز یاران امام حسین(ع) عنوان و تصریح کرد: هر کس که از عنصر شهادت‌طلبی برخوردار نبود، در مسیر از کاروان امام(ع) جدا شد.

رییس قرارگاه عمار در پایان، اشاعه معروف و حذف منكر از جامعه اسلامی را فلسفه قيام امام حسين(ع) عنوان کرد و بر استفاده از فرصت ماه محرم در راستای ترويج اين فريضه الهی تاکید کرد./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات