۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۲۶۷۸۴
حجت الاسلام ماندگاري:

شور حسینی در مجالس عزاداری باید همراه با شعور حسینی باشد

رييس مؤسسه سيره شهدا بر ضرورت شور و شعور حسيني در عزاداري ها تأكيد كرد و گفت: در عزاداري هاي ماه محرم، تنها شور حسيني كافي نيست.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري سه شنبه شب در مراسم چاوش محرم که از سوي ياوران حضرت مهدي(عج) كاشان و حوزه بسيج امام حسن مجتبي(ع) در حسينيه فاطميون خيابان آيت الله سعيدي برگزار شد گفت: دشمنان اسلام از يك سو براي برجسته كردن شور عزاداري هاي محرم و سوي ديگر كمرنگ كردن شعور حسيني تلاش مي‌كنند.

وي شور حسيني را سبب زنده نگه داشتن عاشورا آن هم بعد از گذشت هزار و 400 سال از واقعه عاشورا دانست و افزود: ادغام شدن شور و شعور حسيني است كه عاشورا و كربلا را زنده و پويا نگهداشته است و هر سال كه از واقعه عاشورا مي گذرد، پر رنگ تر از سال قبل از آن برگزار مي‌شود.

حجت الاسلام ماندگاري، از كنگره عظيم اربعين حسيني به عنوان نمونه اي از شور و شعورحسيني نام برد و اظهار داشت: تلفيق شور و شعور حسيني در اربعين  است كه سبب شده از همه اديان در پياده روي اربعين شركت داشته باشند و اربعين حسيني را تبديل به يك كنگره عظيم جهاني كنند.

رييس مؤسسه سيره شهدا، يادآور شد: دشمنان اسلام در طول تاريخ تلاش زيادي براي محو كردن عاشورا و كربلا داشتند اما نه تنها موفق به كم رنگ كردن عاشورا و كربلا نشدند، بلكه عاشورا و كربلا هر سال از سال قبل از آن پر رنگ تر و با شور و شعور بيشتري برگزار شده است.   

به گفته وي، شعور حسيني داراي علائمي  است که حق تقدم در فهم نخستين علامت آن است، از اين رو خداوند پيامبر، امامان و ولي زمان، فهم و درک عاشورا را  در اولويت مي دانند.

حجت الاسلام ماندگاري، از حق تقدم در عمل به عنوان شاخصه دوم شعور حسيني نام برد و اظهار كرد: دور شدن از ولي فقيه و عدم حركت در پشت سرولي فقيه، سبب خواهد شد تا دشمن براي منحرف كردن ما از هيچ تلاش و كوششي دريغ نكند.

وي همچنين، حق تقدم در حيات را سومين شاخصه شعور حسيني دانست و اظهار داشت: ياران امام حسين(ع) نيز حيات امام زمانشان را بر حيات خود مقدم دانستند و گفتند اگر هزار بار بميريم و زنده شويم  باز هم جان خود را در راه امام حسين(ع) نثار خواهيم كرد.

رييس مؤسسه سيره شهدا با اشاره به اينكه، شعور محرم به گريه و سينه زني نيست بلکه در استقامت راه امام حسين(ع) است، خاطرنشان كرد: متأسفانه برخي که به جمهوري اسلامي راي آري دادند در ادامه راه پاي حرف خود نماندند و منحرف شدند.  

حجت الاسلام ماندگاري، گفت: اگر در عزاداري هاي ما شعور حسيني وجود نداشته دشمن بر روي شور عزاداري ها برنامه ريزي خواهد كرد و تلاش خواهد كرد تا عزاداري ها را از مسير واقعي خودش منحرف كند، بنابراين بايد از روزي ترسيد كه دشمن با هر نوعي از عزاداري ما مشکل نداشته باشد.

وي با بيان اينكه امروز در جمهوري اسلامي مشکلات زيادی وجود دارد، افزود: مقصر مشکلات موجود اسلام نیست بلکه مسؤولاني هستند که قبل از هرگونه اقدامي از عالمان مشورت نگرفتند، بنابراين مهم اين است كه پاي دستورات اسلام ثابت قدم باشيم./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات