۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۲۶۴۲۴
با حضور جمع کثیری از مبلغان؛

همایش آموزشی مبلغان و شبهات عاشورایی برگزار شد

روز نخست همایش آموزشی «مبلغان و شبهات عاشورایی» از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و با حضور جمع زیادی از مدیران، اساتید، مبلغان و طلاب حوزه علمیه برگزار شد.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین روز از همایش آموزشی «مبلغان و شبهات عاشورایی» با حضور جمع کثیری از روحانیان، مبلغان و اساتید و مسؤولان حوزه پیش از ظهر امروز از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی در ابتدای این همایش پرداختن به موضوع شبهه زدایی را از رسالت های اصلی مبلغان حوزه دانست و تأکید کرد که تبلیغ درست و تبیین صحیح معارف دین به ویژه مسائل مربوط عاشورا و محرم در خشکاندن ریشه شبهات تأثیر بسزایی دارد.

در ادامه این همایش دو کارگاه علمی و آموزشی برگزار شد که در کارگاه نخست حجت الاسلام شمس الله مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) به عنوان ارائه دهنده، حجت الاسلام اصغر اسلامی تنها پژوهشگر و مدرس دانشگاه به عنوان کارشناس نشست و همچنین آقای حاجی کاظم به عنوان مدیر اجرایی نشست به ارائه مباحثی در زمینه فلسفه قیام عاشورا و مسائل اجتماعی آن پرداختند.

در ادامه این همایش نمایگاه رصد شبهات مربوط به محرم، عاشورا و زیارت از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در طبقه فوقانی همایش آغاز به کار کرد و مبلغان با حضور در این نمایشگاه به توضیحات کارشناس نمایشگاه گوش دادند.

در ادامه کارگاه دوم همایش با موضوع آسیب شناسی و شبهات آیین های عاشورایی برگزار شد که در این نشست حجت الاسلام محسن الویری عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به ارائه بحث پرداخت؛ حجت الاسلام حامد قرائتی کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به شبهات دینی کارشناسی نشست و آقای حاجی کاظم اداره نشست را برعهده داشتند.

پخش کلیپ های شبهه پراکنی شبکه های وهابی علیه عاشورا، اهمیت اهل سنت به مسأله عاشوا و پاسخ گویی به سؤوالات کتبی و شفاهی حاضران از سوی کارشناسان و ارائه دهندگان بحث در پایان پایان هر دو کارگاه از دیگر بخش های این همایش بود.

یادآور می شود، این همایش فردا سه شنبه 28 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت که در این همایش آیت الله محمدهادی یوسفی غروی، حسین غیب غلامی هرساوی و علی کورانی و همچنین حجج اسلام سید حمید روحانی و حسین شهسواری به ارائه بحث می پردازند.

در همایش فردا که فلاح استاد دانشگاه و معاون وزیر نیز حضور خواهد داشت، مباحثی از جمله شبهات پیرامون مسائل تاریخی عاشورا و شبهات کلامی درباره حماسه عاشورا خواهند پرداخت و این همایش نیز به صورت دو کارگاه و یک سخنرانی برگزار می شود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات