۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۲۶۲۲۸
آیت الله علم الهدی:

دشمن مهم ترین دام خود را برای مداحان اهل بیت پهن کرده است

امام جمعه مشهد گفت: مداح نباید در یک جناح سیاسی که جریان مخالف نظام است قرار بگیرد و یا تبلیغ کند اما اگر جریانی که از او تبلیغ و دفاع می کند یک جریان انقلابی و کربلایی باشد، نه تنها ایرادی ندارد بلکه ثوابی عظیم محسوب می شود.
علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه شنبه در همایش «منادیان ولایت» که با حضور صدها نفر از مداحان بسیجی اهل بیت(ع) در استان خراسان رضوی برگزار شد، خود را روضه خوان سیدالشهدا(ع) معرفی و اظهار کرد: امروز مهمترین دام دشمن در مباحث فرهنگی برای مداحان گسترده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در ادامه به بیان توصیه هایی خطاب به جامعه مداحان این استان پرداخت و گفت: مداح نباید در یک جناح سیاسی که جریان مخالف نظام است قرار بگیرد و یا تبلیغ کند اما اگر جریانی که از او تبلیغ و دفاع می کند یک جریان انقلابی و کربلایی باشد، نه تنها ایرادی ندارد بلکه ثوابی عظیم محسوب می شود.

وی با اشاره به ضرورت زمان شناسی اصحاب حق و توجه به این نکته در حوزه بصیرت افزایی فعالان فرهنگی، خاطرنشان کرد: در جریان قیام کربلا ۱۲۰۰ نفر همراه سیدالشهدا(ع) بودند اما در شب عاشورا تنها 120 نفر از آن ها در رکاب حضرت ایستادند؛ یعنی ۱۰۸۰ نفر برگشتند. البته این افراد بعدا توبه کردند و نهضت ‌توابین را تشکیل دادند که به هیچ دردی نمی خورد چراکه کار از کار گذشته بود.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: بصیرت در دستگاه سیدالشهدا(ع) بسیار مهم است و در جریان عزاداری آن حضرت باید به این اصل توجه شود. مداحان باید در ایام محرم واقعه عاشورا را زنده کنند و به نوعی آن را تجدید کنند. مداحی باید از صفا برخوردار باشد؛ یعنی شما مداحان نباید هنرپیشه باشید بلکه باید روضه خوانی کنید.

امام جمعه مشهد مقدس در پایان ضمن توصیه به مداحان بسیجی استان خراسان رضوی برای بهره مندی از الطاف و برکات کریمانه امام هشتم(ع)، خاطرنشان کرد: صاحب روضه خوانی سیدالشهدا، خود امام رضا(ع)  هستند و از همین رو شما برای روضه خوانی باید از ایشان مدد بگیرید./820/پ202/ب1

ارسال نظرات