۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۵۸۳۴
حجت الاسلام فرحزاد:

مهمترین آیه در رابطه با امام علی آیه مباهله است

حجت الاسلام فرحزاد گفت: مهمترین آیه در رابطه با امام علی(ع) آیه مباهله است، چرا که در این آیه از امیرمومنان به "انفسنا" یعنی روح و جان و حقیقت و انگار خود پیامبر یاد شده است.
حجت الاسلام فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام فرحزاد، عصر امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به عظمت صلوات گفت: بهترین ذکرها، بهترین دعاها و بهترین توسل کوتاه ذکر شریف صلوات بر محمد و آل محمد(ص) است.

وی افزود: در همه ایام ذکر شریف صلوات، بهترین دعاهاست ولی از ظهر پنج شنبه تا غروب جمعه این ذکر بیشتر سفارش شده است.

این کارشناس دینی اظهار داشت: بهترین کارها و خیرات اعم از صله رحم و امر خیر و... را در شب و روز جمعه انجام دهید.

این مشاور خانواده ابراز داشت: امام صادق(ع) می فرماید: "در شب و روز جمعه در بین مستحبات، عملی برتر از صلوات بر محمد و آل محمد(ص) نیست.

حجت الاسلام فرحزاد مطرح کرد: فردا ۲۴ ذیحجه و روز مباهله است، مباهله به معنای نفرین کردن و زمانی که فردی ناحق می گوید، به بلا یا پیشامد ناگوار مبتلا خواهد شد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که از وی سوال شد؛ برترین آیه در عظمت امام علی (ع) کدام آیه است؟ ایشان پاسخ دادند: آیه مباهله، بیان داشت: این روز را باید جشن بگیریم، عید سوره هل اتی و عید خاتم بخشی است.

این کارشناس دینی ادامه داد: مهمترین آیه در رابطه با امام علی(ع) آیه مباهله است، چرا که در این آیه از امیرمومنان به "انفسنا" یعنی روح و جان و حقیقت و انگار خود پیامبر یاد شده است.

حجت الاسلام فرحزاد گفت: در  روز مباهله پیامبر به همراه  اهل بیتش وارد بیابان شد، به این دلیل که عظمت اهل بیت راهم یادآوری کند و حق بودن رسالت و پیامبری اش را نشان دهد./۹۷۰۵/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات