۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۲۴۶۶۳
حجت الاسلام زائری:

خاطره نگاری راه اصلاح نگاه مردم به روحانیت است

استاد حوزه و دانشگاه خاطره نگاری را راه اصلاح نگاه مردم به روحانیت دانست و بر نقش آفرینی طلاب در این زمینه تأکید کرد.
حجت الاسلام زائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا زائری در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق که در سالن مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت خاطره نگاری عنوان کرد: یکی از نزدیک ترین برنامه ها به مأموریت دفتر تبلیغات برگزاری همین جشنواره است چراکه اگر ما نتوانیم داستان تبلیغ را بنویسیم، دیگران برای ما آن را خواهند نوشت.

وی افزود: اگر قم قرار است در دنیای امروز بر بشر اثر بگذارد و اگر قرار بر جریان سازی و تمدن سازی حوزه است و اگر معتقدیم که مکتب اهل بیت(ع) در عمل و واقعیت باید آینده بشر را بسازد، باید به این نکته توجه کنیم که تبلیغ دین باید مجرای خود را پیدا کند که لازمه آن نوشتن، گفتن، نقل و انتقال تجربه است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از ایرادات بزرگ تبلیغات شیعیان در برابر مسیحیت و اهل سنت این است که کارهای ما جنبه فردی دارد اما آنها گروهی و جمعی کار می کنند و علت موفقیت آنها همین موضوع است.

حجت الاسلام زائری انتقال تجربیات را از مهم‌ترین الزامات تبلیغ موفق دانست و خاطرنشان کرد: ما در این موضوع تمرکز نکرده ایم که تجربه های تبلیغی مدون و به نفر بعد منتقل شود و این درحالی است که برخی دیرهای مسیحی از 500 سال قبل روزنوشت کشیش ها را دارند.

وی اضافه کرد: امروز بخواهیم یا نخواهیم بنیان تمدن نوین اسلامی را جمهوری اسلامی می ریزد و در یک نگاه کلان، تغییری در نظام عالم ایجاد شده است که جلودار آن روحانیت و طلاب هستند و تصویری که مردم از طلبه دارند در شکل گیری این نظام تعیین کننده است و باید دانست که نگاه مردم به روحانیت به معنای نگاه آنها به اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: تصویر روحانیت در ذهن مردم بسیار مهم است و اگر روحانیت خدوم، فداکار و باسواد باشد، یک نتیجه دارد و اگر به هر دلیلی یک طلبه آدمی بی سواد و بیکار باشد، یک نتیجه دیگر دارد.

حجت الاسلام زائری تأکید کرد: واقعیت این تصویر را خود روحانیان و طلاب می سازند و ثبت خاطرات سبب می شود این تصویر درست شود.

وی ابراز کرد: اگر روحانیت تصویر خود را مدیریت نکند، دیگران این تصویر را می سازند و به مردم معرفی می کنند و باید در این زمینه همه طلاب و روحانیان تلاش کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این تصویر اصلاح شود، یکی از نخستین قدم ها، این است که خاطرات طلاب درست نوشته و منتقل شود چراکه رهبر انقلاب هم تأکید دارند که اتفاقات درون روحانیت نوشته شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات