۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۵۲۲۸۴۱
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مطالبات رهبری از حوزه های علمیه در اولویت کار طلاب قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید طلبه ای باشیم که رهبر معظم انقلاب انتظار دارد، گفت: در این راستا باید مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه در دستور کار طلاب قرار گیرد.
محمدعلی نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر دوشنبه در مراسم آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه این استان که به میزبانی مهدیه مصلای شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه حضور فعال در عرصه علم و عمل مهمترین نیاز امروز طلاب است، گفت: تجربه ثابت کرده است که طلبه باید در مرحله نخست در زمینه ایمان، تقوا، اخلاق مداری و باور توحیدی خوش بدرخشد که اگر این گونه شد در سایر عرصه ها نیز موفق می شود.

وی علم بدون عمل را پوچ و تهی دانست و اظهار کرد: چه بسیار افرادی بودند که در زمینه علمی خوش درخشیدند اما نه تنها به مقصد نرسیدند بلکه دیگران را نیز از رسیدن به هدف باز داشتند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه ولایتمداری مهمترین شاخصه طلبگی است، تصریح کرد: ولایتمداری با شعار دادن و حرف زدن محقق نمی شود؛ طلاب باید ولایتمداری خود را در عرصه دین داری، اخلاق مداری و عمل گرایی ثابت کنند و این کار آسانی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه اگر طلبه اهل سحرخیزی و انس با نماز شب نباشد، راه به جایی نخواهد برد، افزود: نماز شب معرفت آفرین است و به انسان بصیرت می دهد؛ در یک کلام نماز شب اصل ایمان است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نماز شب هم سبب آرامش روح و هم موجب سلامت جسم می شود، اظهار کرد: نماز شب و سحرخیزی سلاح برنده و پیروزی بخش بر دشمن است؛ به برکت نماز شب بود که امام توانست انقلاب را به ثمر بنشاند.

امام جمعه شهرکرد، نماز شب را موجب اجابت دعا بیان کرد و ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید طلبه ای باشیم که رهبر معظم انقلاب انتظار دارد؛ از این رو باید مطالبات رهبری از حوزه های علمیه در دستور کار جدی طلاب قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه های علمیه همه در راستای تربیت طلاب در عرصه ایمان و انسانیت است، خاطرنشان کرد: طلاب باید با روحیه انقلابی و جهادی وارد میدان عمل شوند و با همه توان به فکر نشر معارف ناب اسلام باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه از حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب در این استان همزمان با عید غدیر خبر داد و گفت: در روز عید غدیر برای طلاب و روحانیت استان برنامه های مختلفی هماهنگ شده تا انشالله با حضور پرشور طلاب حوزه های علمیه جایگاه ولایت در جامعه به خوبی تشریح و تبیین شود./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات