۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۲۲۷۵۸
حجت الاسلام طریق الاسلامی:

حضور مبلغان در فضاهای ورزشی با افراط و تفریط همراه نشود

رییس مؤسسه فرهنگی طریق معرفت ثقلین با اشاره به لزوم حضور مبلغان در فضاهای ورزشی عمومی، این مسأله را مثبت ارزیابی و تأکید کرد: حضور مبلغان در فضاهای ورزشی نباید همراه با افراط و تفریط باشد.
حضور مبلغان در ورزشگاه ها

حجت الاسلام احسان طریق الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به حساسیت های موجود درباره حضور تبلیغی روحانیت در فضاهای ورزشی و کنار سواحل اظهار داشت: تبلیغ دین به صورت خاص همان حضور روحانی و سخنرانی او در مساجد و حسینیه ها و محراب  منبر است، ولی تبلیغ دین به صورت عام نیز ممکن است.

رییس مؤسسه فرهنگی طریق معرفت ثقلین افزود: یک مبلغ می تواند در عرصه های مختلف از جمله فضاهای مجازی، فضاهای شلوغ نمایشگاهی، متروها و از جمله ورزشگاه ها از طریق پرسش و پاسخ و همچنین گفت‌وگوی چهره به چهره به تبلیغ دین بپردازد.

وی حضور در ورزشگاه های پرجمعیت را محلی مناسب برای ارتباط گیری با جوانان دانست و تأکید کرد: امروز متأسفانه به دلایل مختلف بین مردم و بخشی از روحانیت فاصله ایجاد شده و طیفی از مردم جامعه ما با روحانیان غریبه هستند و همین مسأله زمینه را برای انحرافات بعدی آماده می کند.

حجت الاسلام طریق الاسلامی عنوان کرد: جالب است بدانید که حتی شیخ بهایی نیز وقتی در اصفهان اقدام به ساختن مدارس علمیه می کند، این کار را در وسط بازارها انجام می دهد تا طلاب با مردم ارتباط بهتری داشته باشند و همین باعث می شد که کسبه بازار غالبا انسان های متدینی بودند و بسیاری از اوقات نیز با حضور در همین مدارس علمیه به آموختن مباحث فقهی مرتبط با خرید و فروش می پرداختند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که حضور روحانیان و مبلغان در فضاهای عمومی و از جمله ورزشگاه ها نباید مخالف با زی طلبگی باشد، خاطرنشان کرد: ما نمی گوییم که روحانی باید با جوان همراهی مطلق داشته باشد و هرکاری که او در ورزشگاه انجام داد، روحانی هم تکرار کند، چراکه ای خودش نقض غرض است.

این روحانی مبلغ ادامه داد: حضور روحانی باید در حاشیه این گونه مراکز باشد، بنابراین برای جلوگیر ی از خطر جدایی جوانان از روحانیت حضور مبلغان در مراکز ورزشی لازم است ولی به شرطی که همراه با افراط و تفریط نباشد./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات