۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۲۲۲۰۳
معاون حوزه علمیه تاکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت دهه امامت و ولایت در گسترش فرهنگ قرآنی

معاونت طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه، دهه امامت و ولایت را بهترین فرصت برای گسترش محافل و فرهنگ قرآنی دانست.
حجت الاسلام کشمیری

حجت الاسلام عبدالله کشمیری معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با تاکید بر بهره وری از ایام دهه ولایت و امامت در گسترش محافل قرآنی و بهره بردن این حیات معنوی در جامعه گفت: دهه امامت و ولایت بهترین فرصت در گسترش محافل و فرهنگ قرآنی است.

وی در ادامه با بیان اینکه دهه ولایت از زیباترین و معنوی ترین دهه های تاریخ مسلمانان است افزود: مسلمانان با بهره جستن از فضای معنوی این دهه با تمسک به کلام الله مجید، نهایت استفاده را از این دهه ببرند.

معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه، دهه ولایت و امامت را عید بندگی و طاعت عنوان و تصریح کرد: انس و الفت با کلام الله مجید انسان را به سوی نور و هدایت رهنمون می سازد و باعث وحدت و انسجام در جامعه می شود.

حجت الاسلام کشمیری با با اشاره به نقش به دهه ولایت و امامت و ارتباط آن با محافل قرآنی در سعادت انسان گفت:‌ انس با قرآن و فراگیری آموزه های قرآنی وحدت و انسجام ملی را در پی دارد.

وی، انسجام، وحدت و یکدلی و همراهی در جامعه را نتیجه گسترش فرهنگ قرآنی به ویژه در دهه امامت و ولایت ذکر کرد و افزود:‌ از مؤلفه هایی که باعث رونق جامعه در تمامی ابعاد معنوی و اقتصادی و اجتماعی می شود وحدت و همدلی در فعالیت های متفاوت، انسجام و یکپارچگی در پرتو وحدت به وجود می آید.

معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه ابراز داشت: وحدت از مؤلفه های ارزشمندی است هر جا انس و الفت با کلام الله بیشتر باشد به همان اندازه شاهد برکات آن در جامعه خواهیم بود، هر جا صوت قرآن به گوش برسد باعث به وجود آمدن وحدت و محو شدن آثار نفاق و دودستگی می شود.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبک زندگی اسلامی و قرآنی در کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی تصریح کرد: قرآن تلاوت و کاربردی و همچنین نهادیه شدن مفاهیم آن در زندگی بشر بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی از بین می رود.

حجت الاسلام کشمیری همچنین گفت: آسیب های اجتماعی نتیجه کم و کاستی و نقص در زمینه های مختلف بوده و با توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی بسیاری از معضلات محو می شود.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و لزوم اجرایی شدن این فریضه در جامعه افزود: دوام و قوام جوامع نیازمند پیروی از اصول و قوانین مشخص است، امر به معروف و نهی از منکر نیز به مثابه همین قوانین و فرامین است که پیروی از آن باعث وحدت و یکپارچگی در جامعه و از بین رفتن فقر و تبعیض در جامعه می شود.

معاون طرح هجرت حوزه علمیه آل البیت(ع) بندر لنگه در پایان گفت: بهره گیری از فضای معنوی دهه ولایت و امامت و طنین انداز شدن عطر قرآنی در جامعه باعث به وجود آمدن وحدت و انسجام در جامعه شده و آثار نفاق و تفرقه را ریشه کن می سازد، در راستای پیروی از الگو و سبک زندگی اسلامی به عنوان مولفه ارزشمند در حیات معنوی و مادی جامعه و امر به معروف و نهی منکر است که سعادت افراد و جامعه رقم می خورد و آن جامعه سربلند و پیروز است./۸۵۱/ت۳۰۲/خ

ارسال نظرات