۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۲۱۰۷۹
به مناسبت عید غدیر انجام می‌شود؛

حرکت کاروان شادی غدیر از حرم حضرت معصومه تا جمکران

استاد حوزه علمیه قم از راه اندازی کاروان شادی در روز عید غدیر خبر داد و گفت: مبدأ این حرکت عظیم حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مقصد آن مسجد مقدس جمکران است.
حجت الاسلام میرزا محمدی پیام غدیر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی در همایش شعائری ایام غدیریه که عصر امروز در مجتمع فرهنگی و آموزشی امامزاده شاه سید علی(ع) قم برگزار شد، از راه اندازی کاروان شادی در روز عید غدیر خبر داد و گفت: مبدأ این حرکت عظیم حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مقصد آن مسجد مقدس جمکران است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه این حرکت به قصد بیعت با امام زمان(عج) در روز عید غدیر طراحی شده است، اظهار داشت: دسته ها و هیأت هایی که قصد دارند از محل خودشان حرکت کنند، حرکتشان را به گونه ای تنظیم کنند که در بلوار پیامبر اعظم(ص) با دسته راهی شده از حرم مطهر برخورد کنند تا ائتلاف امسال چشمگیرتر و با شکوه تر از سال های قبل اجرا شود.

وی ادامه داد: در مسیر پنج یا هفت طلبه و شاعر که بر خطبه غدیر مسلط هستند، برای مردم هر یک کیلومتر یک بار سخنرانی می کنند تا جمع با جملات کلیدی و اثرگذار خطبه آشنا شوند.

حجت‌الاسلام میرزامحمدی افزود: کسانی که قصد دارند در طول مسیر ایستگاه های صلواتی راه اندازی کنند، حتماً با مسؤولان مرتبط هماهنگی کنند تا از نزاع و درگیری جلوگیری شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید مهاجم باشیم و مهاجم بودن این است که نوع جدیدی از شادی که فاخر به شمار می رود تعریف و ایجاد کنیم و مقایسه را بر عهده مردم بگذاریم و این مسأله بر محور غدیر شدنی است، اما باید از سوی همه مردم و مسؤولان حمایت شود.

وی در پایان همه مردم را به شرکت در این حرکت عظیم دعوت کرد و ابراز داشت: در این مراسم ولی الله کلامی زنجانی استاد و شاعر آیینی و همچنین سید حمیدرضا برقعی حضور دارند و با شعرخوانی مردم را به فیض خواهند رساند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات