۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۵۲۰۸۲۵
ظریفیان خبر داد؛

خانه دین و رسانه راه اندازی می شود

رییس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما از راه اندازی خانه دین و رسانه در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که این طرح مورد حمایت رییس رسانه ملی قرار گرفت.
بازدید مدیر عامل و مسئولین خبرگزاری رسا از مرکز پژوهش های اسلامی صدا سیما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین ظریفیان رییس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما روز شنبه چهارم شهریورماه در نشست مشترک با مدیر عامل و شماری از مدیران و دبیران خبرگزاری رسا، از فعالیت های این رسانه حوزوی به نیکی یاد کرد.

وی در ادامه هویت و ماهیت حوزوی و رسانه ای بودن را از وجوه اشتراک خبرگزاری رسا و مرکز پژوهش های اسلامی رسانه ملی دانست و تصریح کرد: شالوده و بنیان دو مرکز مبتنی بر سازمان مبارک حوزه و روحانیت است.

ظریفیان بیان داشت: خبرگزاری رسا در یک برهه خاص پایه گذاری شد، درک حساسیت چنین ماموریتی نیاز به هوشمندی داشت که این اتفاق خوب بیفتد.

رییس مرکز پژوهش های اسلامی رسانه با بیان این که رسا آثار و برکات بسیار خوبی داشته است، گفت: در طول بیش از یک دهه از عمر فعالیت این رسانه شاهد تلاش های ارزشمند و فراوانی در مجموعه خبرگزاری رسا بوده ایم. اگر رسا به نقطه کنونی رسیده به خاطر عمل به قاعده آتش به اختیار بوده است.

رییس مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما در ادامه سخنان خود به زمینه های مشترک تعاملی فی مابین اشاره و تصریح کرد: امروز و در شرایط عصر ارتباطات و اطلاعات رسالت ما بسیار سنگین است، لذا باید با رفع نقایص نسبت به وظیفه خطیر خود اقدام کنیم.

وی بیان کرد: امروز جریان شناسی در حوزه های علمیه یک ضرورت مهم و جدی است، در این زمینه جای کار مشترک بین رسا و مرکز پژوهش های صدا و سیما وجود دارد و آماده تعامل هستیم.

ظریفیان گروه اخلاق و رسانه، گروه فقه و رسانه، گروه اعتقادات و رسانه و گروه فرهنگ و هنر ديني رسانه را از جمله بخش های دفتر پژوهشی های بنیادی مرکز پژوهش های اسلامی رسانه ذکر کرد.

وی بیان داشت: در بخش دفتر پژوهشی های کاربردی نیز گروه جريانات و افكار انحرافي ديني، گروه تاريخ و مناسبت‌ها و گروه خانواده و سبك زندگي مشغول فعالیت در راستای اهداف و ماموریت های مشخص شده هستند.

رییس مرکز پژوهش های اسلامی رسانه در بخش دیگری از سخنان خود به خانه دین و رسانه اشاره و تصریح کرد: طرح راه اندازی این مرکز بعد از کار کارشناسی لازم به تایید رییس رسانه ملی رسید و هم اکنون آقای علیرضا رنجبر از مدیران با سابقه اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه مسؤولیت راه اندازی این بخش را عهده دار شده است.

ظریفیان در پایان آمادگی همه جانبه مرکز پژوهش های اسلامی رسانه را به منظور تعامل گسترده با خبرگزاری رسا اعلام و جمعی از معاونان و مدیران این مرکز را مسؤول این کار کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات