۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۴۲۰
آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به اجلاس روز جهانی مسجد:

مکتب اهل بیت انسان های فراوانی را به اسلام ناب دعوت کرده است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: مذهب اهل بیت به قدری روشن و قوی است که هر روز انسان‌های زیادی را به سمت این دین الهی می‌کشاند.
روز مسجد آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد با حضور حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران، علی عسکری رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ائمه جماعات استان تهران و با تجلیل از مقام شامخ شهید بزرگوار و با اخلاص محسن حججی پیش از ظهر امروز در سالن الزهرا(س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با قرائت آیاتی چند از کلام الله  مجید آغاز شد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی که به مناسبت روز جهانی مسجد در قالب کلیپ تصویری پخش شد، گفت: روز جهانی مسجد در پی به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی در 21 آگوست به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران به این عنوان نامگذاری شد. این آتش سوزی تا جایی ادامه پیدا کرد که سقف این خانه مقدس، قبله اول مسلمین جهان و مبدأ معراج پیامبر(ص) که کلام صریح قرآن و مورد احترام همه مسلمانان است از بین رفت.

وی در ادامه افزود: از گذشته غربی‌ها منطقه خاورمیانه را به علت موقعیت درآمدی و حساس و سوق الجیشی مهم می‌دانند و رژیم غاصب اسرائیل را برای تسلط بر این منطقه در آن برقرار کرده و از نیل تا فرات را تحت نفوذ و گسترش او قرار داده‌اند اما مردم فلسطین و لبنان و مسلمان ایران با تشکیل حکومت اسلامی خط بطلانی بر نقشه‌های آنها کشیدند، همچنین با تودهنی محکمی که اسرائیل از حزب الله خورد، به نوعی قدرت نفوذناپذیرش در هم شکست و منزوی شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه اظهار داشت: جوامع اسلامی برای حفظ اسلام و قبله اول مسلمین جهان و حفظ وحدت دست به دست داده و شاهد هستیم که صاحبان مذاهب در کنار هم نماز می‌خوانند و اعمال حج را به جا می‌آورند و با وجود اختلاف نظرات جزئی نقاط وحدت بسیاری دارند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: دنیای امروز شدیداً تشنه مذاهب اسلامی است و مکتب های مادی آنها را به ظلمات محض کشانده است. مذهب اهل بیت به قدری روشن و قوی است که هر روز انسان‌های زیادی را به سمت این دین الهی می‌کشاند و پیشرو در جذب جوامع است، بر همین اساس یکی از سیاستمداران گفته بود باید اگر به همین منوال باشد منتظر روزی باشیم که مردم امریکا با صدای اذان صبح از خواب بیدار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما موظفیم دین اسلام را به دور از خرافه‌پرستی‌ها برای افزایش پیروان اسلام تبلیغ کنیم و آن را بیش از پیش گسترش دهیم و برای مقابله با تمام رسانه‌های بیگانه تمام قد بایستیم و برای حفظ عقاید خود مقاومت کنیم و در این راستا با تشکیل چنین مجالسی شعائر مساجد را گرامی بداریم./966/پ202/ب1

ارسال نظرات